Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 31 maja 2016 r., sygn. II OSK 2318/14

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Marzenna Linska-Wawrzon Sędziowie Sędzia NSA Maria Czapska-Górnikiewicz Sędzia del. WSA Agnieszka Wilczewska-Rzepecka (spr.) po rozpoznaniu w dniu 31 maja 2016 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej W. S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 21 marca 2014 r. sygn. akt VII SA/Wa 1131/13 w sprawie ze skargi B. T. na decyzję Wojewody Mazowieckiego z dnia [...] marca 2013 r. nr [...] w przedmiocie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 21 marca 2014 r., sygn. akt VII SA/Wa 1131/13, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę B. T. na decyzję Wojewody Mazowieckiego z dnia [...] marca 2013 r., nr [...], w przedmiocie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę.

W uzasadnieniu wyroku Sąd I instancji wskazał, iż decyzją z dnia [...] lutego 2013 r., nr [...], Starosta Powiatu Wyszkowskiego, na podstawie art. 28, art. 33, art. 34 ust. 4, art. 36 i art. 82 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2010 r. nr 243, poz. 1623 ze zm.), zatwierdził projekt budowlany i udzielił Agnieszce i Jerzemu Michalak pozwolenia na budowę budynku usługowego - Zakładu Pogrzebowego na działce nr 768/2 położonej w miejscowości Długosiodło, gmina Długosiodło. W decyzji wskazano, że w związku z wątpliwościami co do zgodności dokumentacji z planem miejscowym organ zwrócił się do Rady Gminy Długosiodło o interpretację w tym zakresie. W odpowiedzi pismem z dnia 1 lutego 2013 r. Rada Gminy Długosiodło stwierdziła, że przedmiotowa inwestycja wchodzi w zakres usług komunalnych, co jest zgodne z zapisami § 22 ust. 3 planu miejscowego i może być ona realizowana na terenie oznaczonym symbolem MNC. Pozytywną opinię w tej kwestii przedstawił także autor planu miejscowego (pismo z dnia 31 sierpnia 2012 r.) stwierdzając, że zakład usług pogrzebowych (bez kremacji) na terenie oznaczonym symbolem MNC jest zgodny z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Organ I instancji zwrócił także uwagę, że postanowieniem z dnia [...] lutego 2013 r., znak: [...], Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie nie nałożył obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na obszar Natura 2000 dla przedmiotowego przedsięwzięcia. Wskazał, że projekt posiada pozytywne uzgodnienia pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych oraz pozytywne uzgodnienie rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych. Ponieważ inwestor spełnił wszystkie wymagania określone w art. 35 ust. 1 oraz art. 32 ust. 4 ustawy Prawo budowlane organ nie znalazł podstaw do wydania decyzji odmawiającej udzielenia pozwolenia na budowę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00