Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 30 czerwca 2015 r., sygn. I OSK 2911/13

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Jolanta Rajewska Sędziowie: sędzia NSA Joanna Runge- Lissowska (spr.) sędzia del. WSA Dorota Dąbek Protokolant starszy sekretarz sądowy Magdalena Błaszczyk po rozpoznaniu w dniu 30 czerwca 2015r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej S.K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 21 sierpnia 2013 r. sygn. akt II SA/Gl 659/13 w sprawie ze skargi Gminy Chybie na decyzję Wojewody Śląskiego z dnia [...] lutego 2013 r. nr [...] w przedmiocie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości 1. uchyla zaskarżony wyrok i oddala skargę; 2. zasądza od Gminy Chybie na rzecz S.K. kwotę 537 (pięćset trzydzieści siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 21 sierpnia 2013 r., sygn. akt II SA/GI 659/13, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach, po rozpoznaniu skargi Gminy Chybie, uchylił decyzję Wojewody Śląskiego z [...] lutego 2013 r. nr [...] i utrzymaną nią w mocy decyzję Starosty Cieszyńskiego z [...] października 2012 r. nr [...]. Decyzjami tymi odmówiono uwzględnienia wniosku Wójta Gminy Chybie o ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości położonej w obrębie Z. Gmina Strumień, oznaczonej jako działka nr [...], stanowiącej własność S. K., poprzez udzielenie zezwolenia na wykonanie przepustu pod drogą powiatową nr 2633S Strumień-Ladek-Jasienica, łączącego dwa rowy melioracyjne.

Wyrok powyższy zapadł w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych:

Postępowanie administracyjne zostało wszczęte na wniosek Wójta Gminy Chybie z 2 listopada 2011 r.

W uzasadnieniu decyzji z [...] października 2012 r. Starosta Cieszyński stwierdził, że planowana inwestycja zalicza się do celów publicznych, określonych w art. 6 pkt 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami, natomiast przepis art. 124 ust. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami, stanowiący podstawę wniosku Gminy, dopuszcza ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości wyłącznie w odniesieniu do inwestycji celu publicznego określonych w art. 6 pkt 2 tej ustawy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00