Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 15 października 2014 r., sygn. II OSK 839/13

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Zbigniew Ślusarczyk Sędziowie Sędzia NSA Andrzej Jurkiewicz Sędzia del. WSA Mariola Kowalska (spr.) Protokolant starszy sekretarz sądowy Andżelika Nycz po rozpoznaniu w dniu 15 października 2014 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej E. S.-N. i J. N. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 11 grudnia 2012 r. sygn. akt II SA/Bk 693/12 w sprawie ze skargi E. S.-N. i J. N. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży z dnia [...] lipca 2012 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie tarasu rekreacyjno - widokowego oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku wyrokiem z dnia 11 grudnia 2012 r. sygn. akt II SA/Bk 693/12, w sprawie ze skargi E. S.-N. i J. N. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży z dnia 23 lipca 2012 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie tarasu rekreacyjno-widokowego - oddalił skargę.

W uzasadnieniu wyroku Sąd I instancji podał, że M. B. złożyła wniosek o ustalenie warunków zabudowy. Pierwsza wydana w sprawie decyzja Prezydenta Miasta Łomża z dnia 28 grudnia 2012 r. została uchylona na podstawie art. 138 § 2 k.p.a. przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Łomży z uwagi na nieprecyzyjne ustalenie poszczególnych warunków zabudowy, pozwalające na różnorodne interpretacje.

Po ponownym rozpoznaniu sprawy Prezydent Miasta Łomża decyzją z dnia 13 czerwca 2012 r. nr [...] ustalił warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na nadbudowie budynku handlowo-usługowego o klatkę schodową i budowie tarasu rekreacyjno-widokowego na dachu tego budynku, obejmującą teren działek o numerach 23508/3, 23508/6, 23508/8, 23509/2 położonych przy [...] w Ł. Organ wskazał następujące obowiązujące parametry nowej zabudowy: linia zabudowy jako 4 m od linii rozgraniczającej [...], wysokość górnej krawędzi elewacji frontowej po nadbudowie 10,5 m - 11 m; szerokość elewacji frontowej nadbudowy 4 - 5 m, dach płaski, otoczony attyką, obowiązek harmonijnego nawiązywania formy i geometrii tarasu i dachu projektowanej nadbudowy do dachu budynku inwestora oraz budynku mieszkalnego na działce nr 23508/4. W pozostałym zakresie (tj. co do wskaźnika powierzchni zabudowy, szerokości elewacji frontowej budynku po nadbudowie, układu głównej kalenicy dachu) organ nie dokonał ustaleń z uwagi na realizację inwestycji w obrysie budynku istniejącego. Ustalił natomiast warunki w zakresie odbioru odpadów (pojemniki do czasowego gromadzenia odpadów stałych), obsługi komunikacyjnej (istniejącym zjazdem publicznym, którego wykonanie polecił uzgodnić z zarządcą drogi), nałożył obowiązek urządzenia miejsc postojowych minimum 15 na 1000 m2 powierzchni użytkowej. Nakazał realizować obiekt zgodnie z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi i z zapewnieniem ochrony uzasadnionych interesów osób trzecich.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00