Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 15 października 2014 r., sygn. II OSK 840/13

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Zbigniew Ślusarczyk Sędziowie Sędzia NSA Andrzej Jurkiewicz Sędzia del. WSA Mariola Kowalska (spr.) Protokolant starszy sekretarz sądowy Andżelika Nycz po rozpoznaniu w dniu 15 października 2014 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej E.S. i J.N. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 11 grudnia 2012 r. sygn. akt II SA/Bk 694/12 w sprawie ze skargi E.S. i J.N. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży z dnia [...] lipca 2012 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na zmianie sposobu użytkowania części obiektu budowlanego oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku wyrokiem z dnia 11 grudnia 2012 r. sygn. akt II SA/Bk 694/12, w sprawie ze skargi E.S. i J.N. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży z dnia [...] lipca 2012 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na zmianie sposobu użytkowania części obiektu budowlanego - oddalił skargę.

W uzasadnieniu wyroku Sąd I instancji podał, że M.B. złożyła wniosek o ustalenie warunków zabudowy dla zmiany sposobu użytkowania części piętra budynku. Pierwsza wydana w sprawie decyzja Prezydenta Miasta Łomża została uchylona na podstawie art. 138 § 2 k.p.a. przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Łomży z uwagi na następujące uchybienia: brak sporządzenia analizy graficznej i tekstowej i niewykazanie, że projektowana zmiana sposobu użytkowania części budynku stanowi kontynuację funkcji obowiązującej w obszarze analizowanym; ustalenie granic terenu inwestycji odmiennie niż wskazano we wniosku; niedoręczenie pełnej decyzji administracyjnej (z załącznikami) wszystkim stronom postępowania, a tylko inwestorowi.

Po ponownym rozpoznaniu sprawy Prezydent Miasta Łomża decyzją z dnia [...] czerwca 2012 r. nr [...] ustalił warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na zmianie sposobu użytkowania części piętra budynku usługowo - handlowego na lokale usługowe z zakresu gastronomii i handlu przewidzianej do realizacji na działkach nr 1/3, 1/6, 1/8 i 2/2 w Łomży przy A. Ustalił następujące warunki realizacji inwestycji: powierzchnia sprzedaży do 100 m2, obsługa komunikacyjna istniejącym zjazdem publicznym z A., który należy uzgodnić z zarządcą drogi, inwestor ma obowiązek urządzenia miejsc postojowych minimum 15 na 1000 m2 powierzchni użytkowej. Uzasadniając rozstrzygnięcie wskazano, że sporządzono analizę zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z 2003 r. oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Wynika z niej przede wszystkim, że realizacja planowanej inwestycji będzie stanowiła uzupełnienie istniejącej zabudowy usługowej i kontynuację funkcji zagospodarowania terenu przyległego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00