Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 20 lipca 2012 r., sygn. II OSK 797/11

 

Sygn. akt II OSK 797/11 [pic] WYROK W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 20 lipca 2012 roku Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Arkadiusz Despot-Mładanowicz Sędziowie: sędzia NSA Andrzej Gliniecki sędzia NSA Zofia Flasińska (spr.) Protokolant Anna Połoczańska po rozpoznaniu w dniu 20 lipca 2012 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 20 stycznia 2011 r. sygn. akt II SA/Sz 939/10 w sprawie ze skargi E. K.-K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie z dnia [...] sierpnia 2010 r. nr [...] w przedmiocie warunków zabudowy oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie, wyrokiem z dnia 20 stycznia 2011 r., sygn. akt II SA/Sz 939/10, w sprawie ze skargi E. K. - K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie z dnia [...] sierpnia 2010 r. nr [...] w przedmiocie warunków zabudowy - uchylił zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta Szczecin z dnia [...].06.2010 r., Nr [...], stwierdził, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu oraz zasądził koszty postępowania w sprawie.

Powyższe rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.

W dniu 7 grudnia 2009 r. E. K.-K. wystąpiła do Urzędu Miasta w Szczecinie z wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie dwóch budynków jednorodzinnych wolnostojących na dz. [...] przy ulicy [...] w Szczecinie.

Prezydent Miasta Szczecina decyzją z dnia [...] czerwca 2010 r., znak: [...] odmówił ustalenia warunków zabudowy dla wnioskowanej inwestycji z uwagi na to, że nie spełnia ona wymogu z art. 61 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.). Od strony północnej terenu inwestycyjnego znajdują się bowiem tereny leśne, od zachodniej tereny łąk i pól, zaś zabudowa jednorodzinna znajduje się jedynie na dz. [...], [...] i [...]. Przez obszar przebiegają linie elektroenergetyczne 400 kV, 220 kV i 110 kV. Zdaniem organu nie jest możliwe ustalenie obowiązującej linii zabudowy w oparciu o § 4 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. Nr 164 poz. 1588) - dalej zwanego "rozporządzeniem". Brak jest również podstaw do zastosowania § 4 ust. 4 rozporządzenia ze względu na kolizję z istniejącymi liniami napowietrznymi o mocy 220 kV [...]. Co do wskaźnika powierzchni zabudowy organ I instancji wyjaśnił, że średni wskaźnik w obszarze analizowanym wynosi 4,76% dla działek nr [...]. W decyzji o warunkach zabudowy z dnia [...] grudnia 2009 r. ustalono wskaźnik max 5%. Wnioskodawczyni proponuje budowę dwóch budynków mieszkalnych (2 x 11,0 x 10,0m) o pow. działki 3038,0 m2, których wskaźnik łącznie wynosi 7,24% i jest większy od średniego. W uzasadnieniu decyzji wskazano także na niezgodność inwestycji z przepisami odrębnymi dotyczącymi linii elektroenergetycznej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00