Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 4 grudnia 2007 r., sygn. II OSK 1619/06

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Jan Paweł Tarno Sędziowie sędzia NSA Andrzej Jurkiewicz del. sędzia WSA Arkadiusz Despot-Mładanowicz ( spr. ) Protokolant Elżbieta Maik po rozpoznaniu w dniu 4 grudnia 2007 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej T. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 26 lipca 2006 r. sygn. akt VI SA/Wa 1028/06 w sprawie ze skargi T. K. na decyzję Komendanta Głównego Policji z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy wydania pozwolenia na posiadanie broni palnej sportowej oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 26 lipca 2006 r. sygn. akt VI SA/Wa 1028/06 oddalił skargę T. K. na decyzję Komendanta Głównego Policji z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy wydania pozwolenia na posiadanie sportowej broni palnej.

Przedstawiając stan faktyczny sprawy Sąd pierwszej instancji wskazał, że [...] Komendant Wojewódzki Policji w G. decyzją z dnia [...] odmówił T. K. wydania pozwolenia na broń sportową.

Po rozpatrzeniu odwołania strony Komendant Główny Policji decyzją z dnia [...] utrzymał w mocy decyzję organu pierwszej instancji. Zdaniem organu odwoławczego przedstawione przez T. K. argumenty nie przekonują o konieczności wyposażenia go w indywidualną broń sportową. W szczególności nie są takimi, rekreacyjne uprawianie strzelectwa i to jedynie w ramach macierzystego klubu, ani przywiązanie do konkretnych egzemplarzy broni. Strona może kontynuować swoje hobby na dotychczasowych zasadach, tj. przy wykorzystaniu broni klubowej.

Organ odwoławczy podniósł, że pozwolenie na broń jest uprawnieniem wyjątkowym i podlega reglamentacji. Ustawodawca ograniczając swobodny dostęp do broni miał na uwadze ochronę bezpieczeństwa i porządku publicznego. Interes obywatela w uzyskaniu pozwolenia na broń musi ustąpić interesowi społecznemu, który przejawia się w tym, aby pozwolenia takie otrzymywały osoby, które wykażą, iż brak własnej broni sportowej uniemożliwia im uprawianie strzelectwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00