Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 24 kwietnia 2007 r., sygn. II GSK 381/06

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Edward Kierejczyk Sędziowie Anna Robotowska NSA Bożena Wieczorska (spr.) Protokolant Katarzyna Warchoł po rozpoznaniu w dniu 18 kwietnia 2007 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej J. M. - Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 19 kwietnia 2006 r. sygn. akt III SA/Wa 2480/05 w sprawie ze skargi J. M. - Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia na decyzję Ministra Zdrowia z dnia 12 lipca 2005 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za odmowę przedstawienia dokumentów związanych z działalnością Narodowego Funduszu Zdrowia 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od J. M. na rzecz Ministra Zdrowia kwotę 1800 (tysiąc osiemset) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 19 kwietnia 2006 r., sygn. akt III SA/Wa 2480/05 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę J. M. -Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia na decyzję Ministra Zdrowia z dnia 12 lipca 2005 r., nr [...], utrzymującą w mocy decyzję tego organu z dnia 14 czerwca 2005r., nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za odmowę przedstawienia dokumentów związanych z działalnością Narodowego Funduszu Zdrowia i udzielenia informacji dotyczących działalności Funduszu, o których mowa w art. 165 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. nr 210, poz. 2135) zwanej dalej "ustawą".

Minister Zdrowia stwierdził w swej pierwotnej decyzji, że Prezes NFZ nie przedstawił w szczególności żądanego przez niego regulaminu prac Komisji konkursowej, bowiem stwierdził, że konkurs na stanowiska dyrektorów oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz powołanie Komisji konkursowej w celu przeprowadzenia tego konkursu są ściśle związane z pełnieniem przez niego funkcji pracodawcy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy, a zgodnie z art. 163 ust. 5 ustawy decyzje podejmowane w sprawach wynikających z pełnienia przez Prezesa Funduszu funkcji pracodawcy, nie podlegają ocenie przez ministra właściwego do spraw zdrowia. W świetle art. 162 ust. 1 ustawy minister właściwy do spraw zdrowia sprawuje nadzór nad działalnością Funduszu, którego obszary działania zostały określone w art. 97 ustawy, a przeprowadzenie postępowania konkursowego należy do zakresu spraw pracowniczych, stanowiących wewnętrzne sprawy Funduszu, nie objęte dyspozycją art. 97 ustawy. Prezes NFZ uznał również, iż brak było podstaw do przekazania materiałów żądanych przez Ministra Zdrowia ze względu na przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, ze zm.),

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00