Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2011-12-17

PRAWIDŁOWE OKREŚLENIE MIEJSCA PRACY W UMOWIE

Pracodawcy często określają miejsce pracy pracowników bardzo ogólnie. Tymczasem stopień uszczegółowienia w umowie miejsca pracy ma wpływ na określenie obowiązków czy uprawnień pracowniczych związanych np. z wyjazdami służbowymi.

Cechą stosunku pracy jest wykonywanie pracy w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę (art. 22 § 1 k.p.). Każda umowa o pracę powinna zawierać miejsce wykonywania pracy (art. 29 § 1 k.p.), a sposób jego określenia będzie zależny od rodzaju i charakteru wykonywanej pracy.

Kilka definicji

Zgodnie ze stanowiskiem Głównego Inspektoratu Pracy z 29 maja 2007 r. w sprawie określania w umowie o pracę miejsca pracy (GNP-152/302-4560-274/07/PE) w doktrynie prawa pracy odróżnia się prawne pojęcie "miejsca stałego wykonywania pracy" od "miejsc wypełniania obowiązków pracowniczych".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00