KR RIO o wynagradzaniu pracowników samorządowych – nieprawidłowości i uchybienia
Nieprawidłowości i uchybienia dotyczące naliczania i wypłaty wynagrodzeń w jednostkach samorządu terytorialnego najczęściej spowodowane były błędną interpretacją obowiązujących przepisów prawa bądź ich nieprzestrzeganiem – wynika z kontroli koordynowanej, którą przeprowadziły w samorządach regionalne izby obrachunkowe. Najczęściej błędy pojawiały się w naliczaniu dodatków, nagród i „trzynastek”.
Krajowa Rada Regionalnych Izb Obrachunkowych przedstawiła informację o wynikach kontroli koordynowanej wynagrodzeń w jednostkach samorządu terytorialnego. Kontrolą objęto łącznie 91 jednostek, w tym: 40 gmin wiejskich, 34 gminy miejsko-wiejskie i 17 gmin miejskich. Podczas kontroli regionalne izby obrachunkowe sprawdziły prawidłowość ustalania i wypłacania wynagrodzeń pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin i miast w 2022r.