Czy pracownik urzędu gminy może jednocześnie pracować w GOPS na stanowisku głównego księgowego
PROBLEM
Dyrektor GOPS zatrudnił główną księgową w wyniku rozstrzygnięcia konkursu na to stanowisko (3/4 etatu umowa na czas określony do 31 stycznia 2025 r.). Obecnie główny księgowy przebywa na kolejnym zwolnieniu lekarskim (wiemy, że osoba ta wyprowadziła się i nie wróci do pracy). W wyniku poszukiwań głównego księgowego na czas zastępstwa i zapewnienia ciągłości działania jednostki nie udało się znaleźć osoby z odpowiednimi kwalifikacjami, ani żadnej innej która podjęłaby się tego zadania. Sytuacja staje się skomplikowana, ponieważ jest już grudzień i niedługo koniec roku. Mamy problem jak zapewnić funkcjonowanie jednostki w takiej sytuacji, gdy już wiemy, że nie znajdziemy w tej chwili nikogo na miejsce głównego księgowego (w jednostce tej nie ma też osoby zastępującej głównego księgowego, ani innej z odpowiednimi kwalifikacjami). Czy wójt, chcąc ratować sytuację, może zezwolić pracownikowi zajmującemu się płacami w urzędzie gminy na zawarcie umowy o pracę na jakąś część etatu z kierownikiem GOPS na stanowisko głównego księgowego (za zgodą pracownika i wójta)? Nadmieniam, że nie jest możliwe przesunięcie, czy oddelegowanie pracownika do pracy w GOPS na pełny etat, ponieważ w urzędzie mamy braki kadrowe. Z tego co czytałam, to nie jest możliwe oddelegowanie pracownika do innej jednostki na 1/2 etatu, pozostając na 1/2 etatu w urzędzie.