Wyrok NSA z dnia 6 października 2022 r., sygn. II GSK 526/20
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Skoczylas Sędzia NSA Dorota Dąbek Sędzia del. WSA Izabella Janson (spr.) po rozpoznaniu w dniu 6 października 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej M. Sp. j. M. w D. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 14 listopada 2019 r. sygn. akt VIII SA/Wa 593/19 w sprawie ze skargi M. Sp. j. M. w D. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 10 czerwca 2019 r. nr BP.501.726.2019.0949.LD5.3972 w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o przewozie towarów niebezpiecznych oddalono skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 14 listopada 2019r. , sygn. akt VIII SA/Wa 593/19 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie działając na podstawie art. 151 ustawy z 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2018r., poz 1301 ze zm., obecnie tekst jedn. Dz.U. z 2022r., poz. 329, dalej: "p.p.s.a.") oddalił skargę M. J. i Wspólnicy spółka jawna (...) (dalej też: "strona", "skarżący") na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego (dalej też: "GITD", "organ odwoławczy", "organ II instancji") z 10 czerwca 2019r., nr BP.501.726.2019.0949.LD5.3972 w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej w transporcie drogowym.
WSA orzekał w następującym stanie sprawy.
W dniu 5 lutego 2019r. w Sosnowcu przeprowadzono kontrolę drogową na parkingu publicznym przy Autostradzie A2, (...). Kierującym zespołu pojazdów składającego się z ciągnika samochodowego marki S. o numerze rejestracyjnym (...)i naczepy marki D. o numerze rejestracyjnym (...), był M. B., który wykonywał krajowy przewóz drogowy na potrzeby własne w imieniu skarżącego. Kierujący przewoził 19860 kg towaru niebezpiecznego (...)węglowodory gazowe, mieszanina skroplona i.n.o., 2.1, (B/D). Podczas kontroli ustalono, że brak jest uziemienia naczepy odprowadzającego lądunki elektrostatyczne w czasie jazdy. Ponadto przewody elektryczne są izolowane zwykłą izolacją i są niewłaściwie połączone, a przewód urządzenia tylnej osi skrętnej naczepy jest oderwany.