Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
today

Aktualność

Data publikacji: 2023-10-31
Data publikacji: 2023-10-31

Czy ryczałtowe refundacje związane z pracą zdalną podlegają opodatkowaniu

Wnioskodawcą jest spółka, której pracownicy mogą wykonywać pracę zdalną, a zasady pracy zostały uregulowane w stosownym regulaminie. Zgodnie z nowymi przepisami, pracodawca jest zobowiązany do zwrotu pracownikowi kosztów związanych z pracą zdalną, takich jak narzędzia pracy, energia elektryczna i usługi telekomunikacyjne. Pracownikowi przysługuje ryczałt, który jest wypłacany raz w miesiącu. Nie jest wymagane dostarczanie pracownikowi dokumentów potwierdzających koszty. Pracownicy, którzy muszą zakupić wyposażenie do pracy zdalnej (np. krzesło biurowe lub biurko), mogą ubiegać się o zwrot tych kosztów w określonych limitach. Warunkiem jest przedstawienie wniosku i dowodu zakupu. Zwrot kosztów za wyposażenie miejsca pracy zdalnej jest możliwy co 84 miesiące. Warto podkreślić, że spółka nie traktuje tych zwrotów jako przychodu pracownika podlegającego opodatkowaniu PIT. Oznacza to, że wnioskodawca nie pobiera zaliczek na podatek od wskazanych kwot.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00