Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
today

Aktualność

Data publikacji: 2023-02-16
Data publikacji: 2023-02-16

Praca zdalna od 7 kwietnia 2023 r. - odpowiedzi na 11 pytań z praktyki

Od 7 kwietnia 2023 r. wejdą w życie przepisy o pracy zdalnej. Będzie ona polegała na wykonywaniu pracy całkowicie lub częściowo w miejscu wskazanym przez pracownika i każdorazowo uzgodnionym z pracodawcą, w tym pod adresem zamieszkania pracownika. Praca zdalna powinna się odbywać z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.

Nowe regulacje o pracy zdalnej, mimo że jeszcze nie obowiązują, już wywołują pierwsze wątpliwości. 

W artykule Praca zdalna od 7 kwietnia 2023 r. - odpowiedzi na 11 pytań z praktyki znajdziesz odpowiedzi na pytania:

  • Czy praca zdalna okazjonalna jest "na żądanie", czy można odmówić jej wykonywania pracownikowi
  • Jak rejestrować godzinę rozpoczęcia i zakończenia pracy podczas wykonywania pracy zdalnej
  • Czy można wezwać osobę zatrudnioną w ramach pracy zdalnej np. do biura na spotkanie
  • Czy kontrola pracodawcy dotyczy również pracy zdalnej okazjonalnej
  • Zatrudniamy pracowników w niepełnym wymiarze czasu pracy. Czy w związku z tym będą im przysługiwały 24 dni okazjonalnej pracy zdalnej, czy też wymiar pracy okazjonalnej należy ustalać proporcjonalnie do ich etatu?
  • Czy pracodawca może w przepisach wewnętrznych ograniczyć miejsce pracy zdalnej tylko do terytorium Polski lub tylko do wskazanego przez pracownika adresu zamieszkania?
  • Czy aplikacja monitorująca ekran pracownika w trakcie wykonywania przez niego obowiązków służbowych będzie dopuszczalna w świetle nowych przepisów o pracy zdalnej?
  • Jeśli mamy pracę hybrydową, to czy w regulaminie pracy zdalnej można wpisać, że 24 dni pracy okazjonalnej wchodzą w poczet pracy hybrydowej?
  • Czy praca zdalna musi być ujęta w regulaminie pracy, jeżeli taki funkcjonuje w zakładzie, czy może być uregulowana w oddzielnym dokumencie lub porozumieniu?
  • Czy pracownikom zatrudnionym w trakcie roku będą przysługiwały w tym roku 24 dni okazjonalnej pracy zdalnej, czy też wymiar tej pracy należy ustalać proporcjonalnie do ich okresu zatrudnienia?
  • Czy na liście obecności i/lub w ewidencji czasu pracy trzeba odnotować dni z pracą zdalną?

 

 

 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00