Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
today

Aktualność

Data publikacji: 2021-05-12
Data publikacji: 2021-05-12

Zamawiający nie może żądać danych o stanie zdrowia pracowników

Informując o problemach w realizacji zamówienia z powodu COVID-19, wykonawca powinien przedstawić tylko takie dowody, które są zgodne z RODO i Kodeksem pracy - przestrzega Urząd Ochrony Danych Osobowych

W czasach epidemii COVID-19 wielu wykonawców boryka się z jej skutkami (w tym m.in. z absencją pracowników). W praktyce prowadzi to do opóźnień w wykonywaniu zamówień. Wprowadzone kilka miesięcy temu przepisy antykryzysowe pozwoliły, by w takich sytuacjach wykonawcy mogli domagać się od zamawiających m.in. zmiany warunków umów. W odpowiedzi zamawiający nierzadko żądają jednak od nich odpowiednich dowodów na to, że opóźnienia w wykonaniu umowy faktycznie wynikają z okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19. Przykładowo chcą wykazania, że kierownik budowy rzeczywiście był chory lub przebywał na kwarantannie, domagając się np. dostarczenia zaświadczeń lekarskich. Sęk w tym, że zgodnie z najnowszym stanowiskiem UODO takie praktyki są niedozwolone.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00