Porada
W jaki sposób dokonać korekty odliczonego VAT od nakładów poniesionych na ulepszenie opuszczanego lokalu
Firma wynajmowała lokal użytkowy od stycznia 2020 r. na potrzeby działalności. W lokalu zostały dokonane przeróbki konstrukcyjne w celu dostosowania go do potrzeb prowadzonej w nim działalności. W sierpniu 2023 r. wyprowadzamy się z tego lokalu, dlatego rozwiązaliśmy umowę jego najmu i dokonaliśmy likwidacji inwestycji w obcy środek trwały. Zgodnie z ustaleniami poniesione nakłady pozostawiamy wynajmującemu, bez zwrotu kosztów. W jaki sposób powinniśmy dokonać korekty odliczonego VAT od nakładów poniesionych na ulepszenie tego lokalu?
Firma będzie obowiązana do korekty części podatku odliczonego przy ponoszeniu nakładów na lokal. Kwotę korekty firma będzie obowiązana (na podstawie dowodu wewnętrznego z oznaczeniem WEW) wykazać ze znakiem minus w polu K_44 części ewidencyjnej oraz uwzględnić (jako kwotę ujemną) w polu P_44 części deklaracyjnej pliku JPK_V7 przesyłanego za okres rozliczeniowy rozwiązania umowy najmu. Szczegóły w uzasadnieniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right