Co grozi biuru rachunkowemu za „koloryzowanie” informacji o liczbie lat istnienia biura rachunkowego na rynku
PROBLEM
Zamierzam otworzyć biuro rachunkowe z koleżanką w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i działać jako biuro online. Koleżanka wpadła na pomysł, jak zbudować wizerunek firmy godnej zaufania. Zamierza kupić spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, która została założona co najmniej 5 lat temu i posługiwać się hasłem „Nasza spółka istnieje już od …. lat” czy innym podobnym. Znajomi informatycy pracują już nad stroną internetową. Zostanie na niej opisany zespół, znajdą się na niej nasi znajomi, choć nie wszyscy pewnie będą ze spółką współpracować. Generalnie zależy nam na tym, żeby sprawiać wrażenie biura rachunkowego istniejącego już od kilku lat i przez to wzbudzać zaufanie klientów, którym zaoferujemy atrakcyjne promocje. Obie pracujemy na etatach i na razie nie chcemy z nich rezygnować, bo nie wiadomo, czy działalność w postaci prowadzenia biura nam się uda. Same pewnie nie damy rady obsłużyć klientów, wobec czego chcemy zatrudniać księgowe, które będą pracowały po godzinach, jako dodatkowe zajęcie. Jednak plan jest taki, żeby te księgowe mogły w normalnych godzinach pracy napisać e-maile czy zadzwonić do klienta. Mamy świadomość, że działalność biura rachunkowego zawsze związana jest z dużym ryzykiem wyrządzenia szkody klientowi, stąd wybór spółki z o.o. Znajomy powiedział nam, że w razie gdybyśmy wyrządziły klientowi szkodę, która nie zostanie w pełni pokryta z ubezpieczenia OC, grozi nam odpowiedzialność wobec klientów, mimo że będziemy działać w spółce z o.o. i w terminie złożymy wniosek o upadłość. Czy rzeczywiście istnieje ryzyko poniesienia takiej odpowiedzialności, nawet gdy będziemy mieli wykupioną polisę OC i nie będziemy świadczyć doradztwa podatkowego?