Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2024-12-03

Sieć pełna fałszywych reklam

Big techy i platformy społecznościowe powinny zadbać o bezpieczeństwo środków finansowych użytkowników

Zapewnienie bezpieczeństwa środków finansowych klientów to duże wyzwanie dla sektora finansowego oraz organów administracji publicznej. Straty spowodowane cyberprzestępstwami rosną lawinowo, co stanowi istotne obciążenie i ryzyko operacyjne dla sektora finansowego. Skalę problemu potwierdzają m.in. liczne postępowania prowadzone przed prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w których UOKiK kwestionuje sposób rozliczania się instytucji finansowych z konsumentem oraz odpowiedzi na reklamacje w przypadku nieautoryzowanych transakcji.

Pomimo uregulowania kwestii związanych z bezpieczeństwem transakcji płatniczych ustawą o usługach płatniczych, która implementuje dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z 25 listopada 2015 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego, nie udało się w efektywny sposób ograniczyć strat finansowych powodowanych nieuprawnionym dostępem do środków finansowych. Również działania edukacyjne dotyczące cyberzagrożeń, prowadzone przez instytucje finansowe, Związek Banków Polskich, UOKiK, i stanowiska Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego nie przynoszą spodziewanych efektów. Czy zatem regulacje oraz inicjatywy edukacyjne sektora finansowego są jedynym sposobem na zapewnienie bezpieczeństwa środków finansowych?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00