Artykuł
infrastruktura
Kolejarze rozwiązują worek z przetargami
Koniec zastoju w zleceniach dotyczących inwestycji na torach. 17 mld zł to wartość postępowań, jakie do końca roku zamierza ogłosić PKP PLK
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała wczoraj umowę na przebudowę kolejowej obwodnicy Poznania. Warta 1,7 mld zł inwestycja pozwoli m.in. wykorzystać tory wokół stolicy Wielkopolski dla pociągów podmiejskich. Powstanie tam siedem przystanków kolejowych, m.in. Poznań Franowo, Poznań Kobylepole czy Poznań Zieliniec . Wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak po objęciu funkcji zimą uznał, że inwestycja musi przejść weryfikację. – Przegląd był konieczny. Chodzi o to, żeby nie było złych projektów, których celem było wydanie pieniędzy, a nie efekty dla przewoźników i pasażerów – przyznał Malepszak. W projekcie obwodnicy wprowadzono zmiany, której mają zwiększyć przepustowość linii. PKP PLK przyznaje również, że dotychczas nie dbano też o zapewnienie odpowiedniej przepustowości w czasie trwania inwestycji.