Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2024-05-28

infrastruktura

Kolejarze rozwiązują worek z przetargami

Koniec zastoju w zleceniach dotyczących inwestycji na torach. 17 mld zł to wartość postępowań, jakie do końca roku zamierza ogłosić PKP PLK

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała wczoraj umowę na przebudowę kolejowej obwodnicy Poznania. Warta 1,7 mld zł inwestycja pozwoli m.in. wykorzystać tory wokół stolicy Wielkopolski dla pociągów podmiejskich. Powstanie tam siedem przystanków kolejowych, m.in. Poznań Franowo, Poznań Kobylepole czy Poznań Zieliniec . Wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak po objęciu funkcji zimą uznał, że inwestycja musi przejść weryfikację. – Przegląd był konieczny. Chodzi o to, żeby nie było złych projektów, których celem było wydanie pieniędzy, a nie efekty dla przewoźników i pasażerów – przyznał Malepszak. W projekcie obwodnicy wprowadzono zmiany, której mają zwiększyć przepustowość linii. PKP PLK przyznaje również, że dotychczas nie dbano też o zapewnienie odpowiedniej przepustowości w czasie trwania inwestycji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00