Artykuł
PATRONAT: KONGRES BANKOWOŚCI DETALICZNEJ
Banki będą starały się wejść w rolę doradcy
Klient nie budzi się rano i nie myśli, że chciałby dzisiaj wziąć kredyt. Bank musi zadbać o to, żeby towarzyszyć klientowi w trakcie jego codziennych czynności, być instytucją intuicyjną – podkreśla Rafał Litwińczuk, wiceprezes zarządu Alior Banku.
Czy banki konkurują o klienta indywidualnego w środowisku obniżonych stóp procentowych?
Banki zawsze walczyły, i będą walczyły, o pozyskanie i utrzymanie klientów. O ile wyższe stopy powodują, że banki uzyskują lepszy wynik odsetkowy, to w środowisku niższych stóp procentowych klient także jest pożądany. Tak jest i będzie w naszym banku. W Aliorze zawsze dążymy do tego, żeby zdobywać nowych klientów i utrzymać obecnych – budując z nimi trwałą relację.
Jak to robicie?
Chcemy być bankiem innowacyjnym. I mamy na tym polu sukcesy. W 2023 r. otrzymaliśmy wiele nagród m.in. za wdrożenia związane z aplikacją mobilną czy nowe usługi fintechowe. Pozwolę sobie wymienić najważniejsze. Otrzymaliśmy World Digital Bank Awards za najlepszą bankową aplikację mobilną. Usługa Alior Pay okazała się najlepszym projektem fintech podczas Cashless Fintech Evening. Natomiast kapituła konkursu „E-commerce Polska Awards” uznała Alior Pay za najciekawsze wdrożenie w sektorze cyfrowych usług bankowych oraz doceniła zastosowanie innowacyjnych technologii ułatwiających klientom korzystanie z usług banku. Takie nagrody zdecydowanie pomagają nam w budowaniu relacji z klientami.