Nowe wyzwania i strategiczne szanse
Wojna w Ukrainie uwypukliła kwestie społeczne w realizacji strategii ESG oraz skróciła perspektywę zielonej transformacji – ocenili eksperci oraz podkreślili m.in. znaczenie strategicznego ujęcia ESG w działaniach firm
W panelu „Strategie ESG a wojna w Ukrainie – czyli wielki sprawdzian dla zrównoważonego rozwoju”, wzięli udział: Kamil Sobolewski, główny ekonomista Pracodawców RP, Marcin Obroniecki, prezes Polskiej Agencji Nadzoru Audytowego, Ilona Pieczyńska-Czerny, radca prawny, dyrektor PwC Polska, Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR Lidl Polska, oraz Anna Grabowska, wiceprezeska ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka.
Dyskusję poprzedziło wystąpienie Sebastiana Bykowskiego, prezesa PSMM Monitoring & More, który zaprezentował wyniki analizy „Medialność ESG. Raport 2020-2022”. Stwierdził on, że wnioski świetnie podsumowuje wypowiedź Aleksandry Stanek-Kowalczyk z SGH: firmy są niegotowe do publikacji raportów niefinansowych, ale nie z winy ich samych, lecz rynku, myślącego przez pryzmat np. śladu węglowego, a nie strategicznego podejścia do zarządzania obszarem środowiskowym.