Interpretacja indywidualna z dnia 13 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDWT.4011.131.2024.1.JŁ
Obowiązki płatnika w związku z wykorzystywaniem przez prezesa zarządu samochodu służbowego do celów służbowych.
Obowiązki płatnika w związku z wykorzystywaniem przez prezesa zarządu samochodu służbowego do celów służbowych.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego od ponoszonych Wydatków inwestycyjnych związanych z realizacją Zadania.
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego wykazanego na fakturach, fakturach korygujących i innych dokumentach z nimi zrównanych przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej.
Prawo do przechowywania Dokumentów zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej oraz zachowanie prawa do odliczenia podatku naliczonego z ww. Dokumentów.
Obowiązki płatnika w związku z udostępnianiem samochodu służbowego członkowi zarządu, będącemu rezydentem podatkowym Niemiec.
Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku złożenia deklaracji VAT-26 oraz jej aktualizacji.
Brak możliwości obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego w związku z nabyciem towarów i usług przy realizacji Projektu.
Brak prawa do odzyskania podatku VAT naliczonego od wydatków poniesionych na realizację inwestycji.
Obowiązki płatnika w związku z udostępnieniem Prezesowi samochodu służbowego do celów służbowych, w tym w celu dojazdu z miejsca zamieszkania do miejsca wykonywania obowiązków służbowych i z powrotem.
Obowiązki płatnika w związku z wykorzystywaniem przez prezesa zarządu samochodu służbowego do celów służbowych.
Odliczenie 100% kwoty podatku naliczonego od wydatków poniesionych na czynsz najmu i paliwo.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia samochodu służbowego.
Nieprawidłowość Zarząd powiatu, reprezentowany przez wicestarostę i kierownika referatu administracyjnego starostwa powiatowego, zawarł ze starostą powiatu umowę o używanie pojazdu służbowego starostwa powiatowego (samochodu osobowego marki X) do celów prywatnych. Zgodnie z umową starosta otrzymał ten pojazd do wyłącznej dyspozycji. Mógł nim wykonywać wyjazdy służbowe oraz prywatne. Jeśli wykonywał
Obowiązki płatnika – wykorzystywanie samochodów służbowych do celów prywatnych.
Brak możliwości odliczenia 100% podatku VAT naliczonego od zakupu pojazdu, jeżeli VAT-26 został złożony 18 marca 2024 r.
Prawo do pełnego odliczenia podatku VAT od wydatków dotyczących samochodów służbowych, które są parkowane przy domu pracownika.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania, że samochody służbowe są wykorzystywane wyłącznie do działalności gospodarczej, zgodnie z art. 86a ust. 4 ustawy oraz prawa do odliczania 100% podatku naliczonego od wydatków dotyczących tych samochodów służbowych.
Prawo do pełnego odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z użytkowaniem poolowego samochodu służbowego.
Brak prawa do odliczenia 100% podatku VAT naliczonego od wydatków, o których mowa w art. 86a ust. 2 ustawy.
Ustalenie podstawy opodatkowania podatkiem VAT w przypadku sprzedaży samochodu służbowego przez Spółkę oraz prawa do odliczenia podatku VAT od wyposażenia dodatkowego nowo zakupionego samochodu.
Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) może z urzędu (czyli z własnej inicjatywy) zmienić wydaną wcześniej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) interpretację indywidualną. Dzieje się tak, jeśli stwierdził jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Szef KAS nie jest w tym zakresie