Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 22 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-2.440.66.2024.3.EZ
WIS TOWAR – lizak lodowy w stanie płynnym o smaku truskawkowym do zamrożenia.
WIS TOWAR – lizak lodowy w stanie płynnym o smaku truskawkowym do zamrożenia.
WIS TOWAR – lody o smaku (…) sprzedawane na wynos w pojemnikach termicznych klientom detalicznym.
Czy Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu wydatki na zakup artykułów spożywczych, leków i artykułów higienicznych opisanych w stanie faktycznym?
WIS TOWAR - Precel (…) wypiekany i sprzedawany w okienku sprzedażowym.
WIS TOWAR - lody śmietankowe sprzedawane „na wynos” dla klientów detalicznych
WIS TOWAR - mieszanka w proszku do samodzielnego przygotowania lodów.
WIS – towar – tort (...) sprzedawany „na wynos” dla klientów detalicznych.
WIS TOWAR – sprzedaż Ciasteczka w opakowaniu bezpośrednim konsumentom
Od zakupionych towarów i usług podatnik odlicza VAT. Jednak nie od wszystkich. Po pierwsze, liczy się cel dokonanych zakupów. Czy każdy zakup możemy uznać za firmowy? Na pewno nie. Ostatni okres epidemii COVID-19 pokazuje, jak trudno wyznaczyć granicę między celem firmowym a osobistym podatnika lub jego pracowników. Po drugie, zakup musi być prawidłowo udokumentowany przez sprzedawcę, który jest podatnikiem
1. Czy koszty usług gastronomicznych, wynikające z przeprowadzenia przez przedstawicieli Wnioskodawcy spotkań z lekarzami i farmaceutami, w restauracjach, kawiarniach i innych lokalach gastronomicznych mogą stanowić koszty uzyskania przychodów? 2. Czy koszty poniesione na zakup zużywanych artykułów spożywczych, napojów i usług cateringowych, w trakcie spotkań przedstawicieli Wnioskodawcy z lekarzami
1. Czy koszty usług gastronomicznych, wynikające z przeprowadzenia przez przedstawicieli Wnioskodawcy spotkań z lekarzami i farmaceutami, w restauracjach, kawiarniach i innych lokalach gastronomicznych mogą stanowić koszty uzyskania przychodów? 2. Czy koszty poniesione na zakup zużywanych artykułów spożywczych, napojów i usług cateringowych. w trakcie spotkań przedstawicieli Wnioskodawcy z lekarzami
Czy w przedmiotowym stanie faktycznym w stosunku do transakcji nabycia od podmiotu powiązanego podlegających refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobów medycznych może mieć zastosowanie art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy wydatki, jakie ma ponieść Spółka na organizację Maratonu stanowić będą koszty uzyskania przychodów w świetle przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy w stanie faktycznym nr 2 Spółka może zaliczyć poniesione wydatki netto do kosztów uzyskania przychodów a podatek należny naliczony na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 46 lit. b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy wyszczególnione w powyższych punktach wydatki, są w rozumieniu art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wydatkami o charakterze reprezentacyjnym, nie podlegającymi zaliczeniu w ciężar kosztów uzyskania przychodów?
Czy Spółka prawidłowo podzieliła materiały reklamowe pod kątem kosztów uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych w przypadku ich zużycia?
1. Czy ponoszone przez Wnioskodawcę wydatki na nabycie produktów spożywczych (w tym katering), które będą przeznaczone na potrzeby sekretariatów i na obsługę posiedzeń roboczych mogą być uznane za stanowiące koszt uzyskania przychodów? 2. Czy Spółka może, na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 46 lit. a) tiret drugi ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie odliczony podatek VAT od nabycia usług gastronomicznych
Czy wydatki poniesione przez Spółkę na rzecz kontrahentów dotyczących konsumpcji i noclegów są przez Nią prawidłowo klasyfikowane?
Czy poniesione w celu realizacji umowy o świadczenie usług marketingowych koszty, obejmujące wydatki, którymi jest obciążany nabywca Świadczonych przez Spółkę usług, w szczególności: na zakup gadżetów reklamowych i upominków opatrzonych logo leków lub firmy zleceniodawcy wydawanych osobom decydującym o zakupie produktów sprzedawanych przez zleceniodawcę Spółki; na zakup artykułów gastronomicznych lub
Czy wydatki ponoszone w związku z organizacją spotkań z przedstawicielami kontrahentów: aptek i hurtowni farmaceutycznych, na nabycie produktów spożywczych i konsumpcję w restauracji stanowią koszty uzyskania przychodów dla Wnioskodawcy będącego producentem leków i kosmetyków?