Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.02.2010, sygn. IPPB5/423-747/09-2/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-747/09-2/AJ
Czy poniesione w celu realizacji umowy o świadczenie usług marketingowych koszty, obejmujące wydatki, którymi jest obciążany nabywca Świadczonych przez Spółkę usług, w szczególności: na zakup gadżetów reklamowych i upominków opatrzonych logo leków lub firmy zleceniodawcy wydawanych osobom decydującym o zakupie produktów sprzedawanych przez zleceniodawcę Spółki; na zakup artykułów gastronomicznych lub usług cateringowych, nie mających charakteru reprezentacyjnego zużywanych w związku z działaniami promocyjnymi na rzecz zleceniodawcy Spółki; mogą być uznawane przez Spółkę za koszt uzyskania przychodów ?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 18.11.2009 r. (data wpływu 23.11.2009 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów stanowiących podstawę wynagrodzenia Spółki z tytułu zakupu:
UZASADNIENIE
W dniu 23 listopada 2009 r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków z tytułu zakupu gadżetów reklamowych i upominków oraz artykułów gastronomicznych lub usług cateringowych (jako kosztów stanowiących podstawę wynagrodzenia Spółki).