Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.03.2010, sygn. ILPB3/423-20/10-6/AO, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-20/10-6/AO
Czy Spółka prawidłowo podzieliła materiały reklamowe pod kątem kosztów uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych w przypadku ich zużycia?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 28 grudnia 2009 r. (data wpływu 30.12.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów:
- w części dotyczącej kwalifikacji wydatków na zakup kwiatów ciętych i dekoracji - jest nieprawidłowe,
- w części dotyczącej spotkań z kontrahentami w lokalach gastronomicznych, które nie są okazałe, wystawne - jest nieprawidłowe,
- w części dotyczącej kwalifikacji pozostałych wydatków - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 grudnia 2009 r. został złożony ww. wniosek - uzupełniony pismem z dnia 05 marca 2010 r. (data wpływu 09.03.2010 r.) oraz pismem z dnia 25 marca 2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka w ramach reklamy i promocji swoim kontrahentom obecnym, jak i potencjalnym, zarówno podczas spotkań biznesowych, jak i podczas targów, rozdaje gadżety firmowe, materiały reklamowe oraz materiały drukowane i informacyjne.
Wnioskodawca dba również o wystrój wnętrz Spółki i ich dekorację.
Pod kątem uznania za koszt w podatku dochodowym od osób prawnych, Spółka wszystkie zakupy materiałów reklamowych dzieli na: