Interpretacja indywidualna z dnia 24 stycznia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.55.2018.11.MG
Wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie obowiązków płatnika związanych z organizacją Akcji Promocyjnych.
Wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie obowiązków płatnika związanych z organizacją Akcji Promocyjnych.
Brak opodatkowania przekazania przez Gminę na rzecz Wykonawcy środków pieniężnych na zakup nagrody rzeczowej i przekazanie laureatom nagród pieniężnych.
Obowiązki płatnika w związku z powstaniem przychody z tytułu wygranej w loterii.
Dotyczy obowiązków płatnika związanych z organizacją Akcji Promocyjnych.
Opodatkowanie i dokumentowanie przekazania środków pieniężnych przez Klienta w celu pokrycia kosztów nagród pieniężnych oraz bonów MPV wydawanych jako nagrody w Akcjach promocyjnych oraz wliczenia do podstawy opodatkowania opłaty za organizację loterii.
Obowiązki płatnika z tytułu nagród w akcjach marketingowych, akcjach promocyjnych, loteriach.
W zakresie obowiązków płatnika w związku z organizowanymi konkursami oraz loteriami promocyjnymi.
W zakresie obowiązków płatnika w związku z organizowanymi konkursami oraz loteriami promocyjnymi.
w zakresie obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych dotyczącej organizacji Akcji Promocyjnych, które przybierają postać konkursów i sprzedaży premiowej oraz dotyczącej organizacji Akcji Promocyjnych, które przybierają postać loterii promocyjnej lub audioteksowej oraz w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób fizycznych przekazanej nagrody
obowiązków płatnika związanych z organizacją konkursów oraz loterii promocyjnych
w zakresie obowiązków płatnika w związku z organizowanymi akcjami promocyjnymi
w zakresie obowiązków płatnika w związku z organizowanymi akcjami promocyjnymi
obowiązków płatnika związanych z organizacją Akcji Promocyjnych
Obowiązków płatnika związanych z organizacją Akcji Promocyjnych.
Na Wnioskodawcy, jako płatniku, nie będzie ciążył obowiązek pobrania i odprowadzenia zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy, z tytułu wygranych w konkursach oraz loteriach promocyjnych otrzymanych przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, bowiem osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą muszą opodatkować przychód z tytułu
1) Czy na Spółce, jako wypłacającym nagrody w loterii oraz wygrane w konkursach na rzecz uczestników prowadzących działalność gospodarczą będą wobec powyższego ciążyły obowiązki płatnika w podatku dochodowym od osób fizycznych?2) Czy jeśli odpowiedź na pytanie pierwsze jest twierdzącą, czy Spółka będzie miała obowiązek wystawiania informacji PIT-8AR?
Czy Wnioskodawca będący wspólnikiem spółki cywilnej nie mającej osobowości prawnej, składającej się wyłącznie z osób fizycznych i prowadzących wyłącznie działalność rolniczą, jest zobowiązany do rozliczenia podatkowego wygranej nagrody wyłącznie w świetle przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a dokładnie art. 30 ust. 1 pkt 2 tej ustawy, za wygraną nagrodę w postaci samochodu osobowego
Prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego z tytułu zakupu samochodu osobowego przeznaczonego na nagrodę dla uczestników akcji promocyjnych.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia samochodów osobowych przekazywanych następnie w ramach loterii promocyjnej czy też konkursu, obowiązek składania naczelnikowi urzędu skarbowego informacji, o której mowa w art. 86a ust. 12 ustawy o VAT
Czy wydatki ponoszone przez Spółkę z tytułu: a) zaliczek na poczet usług, które dopiero miały być świadczone,b) wynagrodzenia za wykonywane na bieżąco usługi przez kontrahenta, c) zwrotu poniesionych przez kontrahenta wydatków na zakup nagród w loterii,stanowią dla Wnioskodawcy koszt w dacie jego poniesienia, czy też wydatki ponoszone w związku z umową, powinny być przyporządkowane proporcjonalnie
Czy wydatki na: 1) nagrody promocyjne rzeczowe w loteriach promocyjnych dla biorących udział w grze bingo, przekazywane losowo zgodne z Regulaminem, 2) art. przemysłowe, nie będące małymi prezentami i próbkami, przekazywane w ramach programu lojalnościowego dla zawierających zakłady bukmacherskie, 3) artykuły spożywcze, wykorzystywane w siedzibie w trakcie spotkań z kontrahentami oraz w niektórych
czy wydatki poniesione przez Spółkę na organizację programów lojalnościowych (sprzedaży premiowych), konkursów, loterii promocyjnych stanowią dla niej koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości.
Pytanie w sprawie uznania za koszt uzyskania przychodów wydatków związanych z nagrodami przyznawanymi w ramach prowadzonej przez Bank Loterii Promocyjnej.
Czy koszt zakupu usług od podmiotu, który na jej zlecenie organizuje i przeprowadza loterię promocyjną jest kosztem uzyskania przychodu podatnika na zasadach ogólnych, wyżej opisanej usługi polegającej na organizacji i przeprowadzeniu loterii promocyjnej jest dla Spółki kosztem uzyskania przychodu na zasadach ogólnych, tj. w pełnej wysokości, bez uwzględniania ograniczenia określonego w art. 16 ust