Interpretacja indywidualna z dnia 11.04.2018, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.55.2018.2.MG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.55.2018.2.MG
obowiązków płatnika związanych z organizacją Akcji Promocyjnych
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 stycznia 2018 r. (data wpływu), uzupełnionym pismem z dnia 6 marca 2018 r. (data wpływu 13 marca 2018 r.) na wezwanie znak 0114-KDIP3-2.4011.55.2018.1.MG z dnia 22 lutego 2018 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z organizacją Akcji Promocyjnych jest:
- prawidłowe - w części dotyczącej braku obowiązków płatnika, związanych z organizacją loterii promocyjnych,
- nieprawidłowe - w pozostałym zakresie.
UZASADNIENIE
W dniu 26 stycznia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z organizacją Akcji Promocyjnych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Spółka prowadzi działalność gospodarczą głównie w zakresie dystrybucji produktów spożywczych. Spółka jest też odpowiedzialna za promocję tych produktów oraz marki na lokalnym rynku. W ramach działań promocyjnych, organizowane są różnego rodzaju akcje promocyjne (dalej: Akcje Promocyjne) skierowane do konsumentów będących docelową grupą odbiorców tych produktów. Wśród Akcji Promocyjnych znajdują się akcje, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o pdof, w tym konkursy, sprzedaż premiowa, loterie promocyjne, a także inne akcje promocyjne z nagrodami, które kwalifikowane są jako przychód z innych źródeł u otrzymujących je podatników.
Organizacja Akcji Promocyjnych odbywa się często przy udziale podmiotów trzecich (dalej: Podmioty Trzecie) - głównie agencji reklamowych, a czasem kontrahentów Spółki będących sprzedawcami detalicznymi, w następujących stanach faktycznych: