Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.58.2018.10.MK1
Dotyczy obowiązków płatnika związanych z organizacją Akcji Promocyjnych.
Interpretacja indywidualna po wyroku sądu – stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
1.ponownie rozpatruję Państwa sprawę z wniosku z 26 stycznia 2018 r. o wydanie interpretacji indywidualnej – uwzględniam przy tym wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 30 kwietnia 2019 r. sygn. akt III SA/Wa 1614/18.
2.stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest:
‒prawidłowe - w części dotyczącej braku obowiązków płatnika, związanych z organizacją loterii promocyjnych oraz w sytuacji opisanej w wariancie A.
‒nieprawidłowe - w pozostałej części.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
26 stycznia 2018 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z organizacją Akcji Promocyjnych.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
W zakresie prowadzonej przez Spółkę działalności gospodarczej znajduje się produkcja i dystrybucja napojów bezalkoholowych, takich jak napoje gazowane, soki owocowe, napoje owocowe i inne. W celu promocji i reklamy Spółki oraz jej produktów organizowane są różnego rodzaju akcje promocyjne (dalej: „Akcje promocyjne”) skierowane do konsumentów będących docelową grupą odbiorców tych produktów. Wśród Akcji Promocyjnych znajdują się akcje, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o pdof, w tym konkursy, sprzedaż premiowa, loterie promocyjne, a także inne akcje promocyjne z nagrodami, które kwalifikowane są jako przychód z innych źródeł u otrzymujących je podatników.
Organizacja Akcji Promocyjnych odbywa się często przy udziale podmiotów trzecich (dalej: „Podmioty Trzecie”) - głównie agencji reklamowych, a czasem sprzedawców detalicznych, w następujących stanach faktycznych:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right