Interpretacja indywidualna z dnia 26 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.291.2024.3.KM
Skutki podatkowe związane z emisją kuponów (tokenów).
Skutki podatkowe związane z emisją kuponów (tokenów).
Emitowanie przez Spółkę opisanego instrumentu.
Ustalenie kosztów uzyskania przychodów oraz przychodów związanych ze sprzedażą premiową za cenę 1 zł.
Skutki podatkowe w związku z transferem bonów na usługi edukacyjne.
W zakresie ustalenia: - czy niezależnie czy Bony wydawane byłyby Kontrahentom nieodpłatnie (jako nagrody) czy zbywane za symboliczną złotówkę, koszty nabycia Bonów będą stanowić koszt uzyskania przychodu („KUP”) dla Wnioskodawcy. - jaka byłaby podstawa opodatkowania podatkiem CIT przychodu Wnioskodawcy z tytułu sprzedaży Bonów z upustem (za symboliczną złotówkę).
Brak uznania przekazywanych Tokenów w ramach Emisji za transfer bonu różnego przeznaczenia (MPV) oraz określenia momentu powstania obowiązku podatkowego w podatku VAT.
Dotyczy ustalenia, czy w przypadku sprzedaży rzeczy lub wykonania usługi opłaconych za pomocą Tokenu, będącego bonem różnego przeznaczenia (MPV) przychód podatkowy w CIT powstaje w momencie przedstawienia Tokenu do umorzenia (spalenia), a nie wcześniejszej zapłaty za wyemitowany Token.
Uznanie bonów za bony różnego przeznaczenia oraz brak opodatkowania transferu bonów przez Wnioskodawcę.
Skutki podatkowe przekazania tokenów w zamian za kryptowalutę lub waluty tradycyjne.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości towarów wydanych w zamian za bon otrzymany przez klienta: - w ramach Procedury, - w ramach otwarcia Sklepu.
1. W przypadku dokonania przez Klienta zakupu towarów/produktów od Sprzedawcy Kartą podarunkową oraz za pośrednictwem Platformy, Wnioskodawca nie powinien rozpoznać przychodu w dacie otrzymania przez Wnioskodawcę środków pieniężnych za wydanie Karty podarunkowej, 2. Wnioskodawca nie powinien rozpoznać przychodu w dacie dokonania transakcji zakupu towarów/produktów pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, 3.
Skutki podatkowe wprowadzonego programu lojalnościowego.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT nieodpłatnego wydania towarów oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem ww. towarów.
Opodatkowanie i dokumentowanie przekazania środków pieniężnych przez Klienta w celu pokrycia kosztów nagród pieniężnych oraz bonów MPV wydawanych jako nagrody w Akcjach promocyjnych oraz wliczenia do podstawy opodatkowania opłaty za organizację loterii.
uznanie bonów za bony różnego przeznaczenia, braku opodatkowania ich transferu przez Wnioskodawcę oraz braku opodatkowania kwoty jaką Wnioskodawca otrzymuje z tytułu transferu bonów na podstawie art. 8b ust. 2 ustawy
nieuznanie świadczonych usług zakupu i dostarczenia kontrahentowi bonów towarowych oraz obsługi handlowej punktów sprzedaży i usługi merchandisingowej za jedno kompleksowe świadczenie usług, brak opodatkowania transferu emitowanych przez Wnioskodawcę Bonów, opodatkowanie prowizji należnej Wnioskodawcy za usługi pośrednictwa
w zakresie ustalenia: 1. czy bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu tych bonów dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określaniu czy posiada status małego podatnika; 2. czy wartość nominalna bonów pieniężnych oraz transakcje ich kupna-wykupu dokonywane w ciągu roku obrotowego winne być uwzględniane w limicie przy określaniu przychodów
w zakresie ustalenia: 1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie małego podatnika, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie należy uwzględniać wartości papierów wartościowych utrzymywanych do terminów zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP oraz obligacji BPS, transakcji związanych z ich wykupem i zakupem, przychodów z tytułu otrzymanego dyskonta
1. czy wartość nominalna wymienionych we wniosku bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna i wykupu dot. tych bonów dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu statusu małego podatnika; 2. czy przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów; 3. czy Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze
w zakresie ustalenia: 1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży uzyskanych w latach 2016 i 2017, decydującym o statusie małego podatnika dla celów podatku dochodowego w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop, nie należy uwzględniać kwot uzyskanych w związku z wykupem bonów pieniężnych i obligacji oraz dyskonta od tych bonów i obligacji; 2. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 updop
w zakresie ustalenia: 1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie małego podatnika, w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop, w brzmieniu obowiązującym w roku 2019 i od 1 stycznia 2020 r., nie należy uwzględniać kwot uzyskanych w związku z wykupem bonów pieniężnych i obligacji oraz dyskonta od tych bonów i obligacji; 2. czy w limicie przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop
Opodatkowanie sprzedaży Karty turystycznej przez Wnioskodawcę.
Sposób opodatkowania kart-zdrapek oraz kuponów uprawniających do odbioru darmowej sztuki towaru (bony)