Wykorzystywanie samochodów prywatnych do celów służbowych oraz samochodów służbowych do celów prywatnych – przychody, koszty, składki, ewidencja w pkpir i księgach rachunkowych
Obowiązki płatnika w zakresie zwolnienia z opodatkowania przychodu z tytułu zwrotu pracownikowi kosztów używania samochodu prywatnego dla celów służbowych w jazdach lokalnych.
Opodatkowanie przychodu z tytułu zwrotu kosztów z tytułu używania samochodu prywatnego w jazdach lokalnych.
Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem pracownikom poniesionych kosztów tytułem wykorzystania prywatnego samochodu do celów służbowych w jazdach lokalnych.
Powstanie przychodu z tytułu zwrotu kosztów używania samochodu prywatnego w celach służbowych w jazdach lokalnych.
Zwrot pracownikowi kosztów jazd lokalnych.
Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem pracownikom poniesionych kosztów tytułem wykorzystania prywatnego samochodu do celów służbowych.
Opodatkowanie zwrotu wydatków z tytułu wykorzystywania samochodów prywatnych dla celów służbowych w jazdach lokalnych.
Obowiązki płatnika w związku z wykorzystaniem przez pracowników w jazdach lokalnych prywatnych samochodów elektrycznych oraz zastosowanie limitu wynikającego z rozporządzenia Ministra Infrastruktury.
Obowiązki płatnika dotyczące opodatkowania zwrotu pracownikom kosztów używania pojazdów prywatnych w jazdach lokalnych.
Obowiązki płatnika w zakresie świadczeń otrzymywanych przez Zarządzającego na podstawie umowy o zarządzanie.
Wydanie rozporządzenia Ministra Infrastruktury dotyczące zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów nie będących własnością pracodawcy wypełniło lukę prawną.
Jak rozliczyć i zaksięgować jazdę lokalną odbytą prywatnym samochodem pracownika w celu służbowym?
Reprezentuję spółkę akcyjną. Mam zawrzeć umowy z pracownikami, umożliwiające wykorzystywanie samochodu prywatnego do celów służbowych: Proszę o wskazanie podstaw prawnych, do których należy się odnieść zawierając takie umowy, oraz jak je rozliczać.
W Dzienniku Ustaw z 26 marca 2002 r. Nr 27, poz. 271 opublikowano oczekiwane przez podatników od początku roku rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy.
Ryczałty za używanie pojazdów prywatnych do celów służbowych nie mają od 1 stycznia 2002 r. podstawy prawnej.
Wejście w życie z początkiem bieżącego roku nowej ustawy o transporcie drogowym spowodowało uchylenie przepisów dotychczas obowiązujących aktów wykonawczych regulujących tę materię. Efektem są poważne kłopoty z rozstrzygnięciem, jak obliczać do celów podatkowych koszty używania samochodu na potrzeby pracodawcy.