comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-06-29
Samochód pracownika do celów służbowych
Wydanie rozporządzenia Ministra Infrastruktury dotyczące zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów nie będących własnością pracodawcy wypełniło lukę prawną.
Małgorzata Nowicka
Luka ta została spowodowana niezamieszczeniem w nowej ustawie (Dz.U. Nr 125, poz. 1371 ze zm.) z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym upoważnienia do wydania rozporządzenia normującego kwestie związane ze zwrotem kosztów używania pojazdów, nie będących własnością pracodawców, do celów służbowych.
Wraz z wejściem w życie 1 stycznia 2002 r. większości przepisów nowej ustawy o transporcie drogowym i utratą mocy ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o warunkach wykonywania krajowego drogowego przewozu osób przestało obowiązywać rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 26 marca 1998 r. w sprawie warunków ustalania i zasad zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów nie będących własnością pracodawcy (Dz.U. Nr 41, poz. 239). W związku z tym powstała luka prawna, w wyniku której pracodawcy zastanawiali się, jak rozwiązać ten problem. Zdarzało się, że zawieszali pracownikom wypłatę ryczałtów samochodowych oraz zwrot kosztów używania pojazdów w jazdach miejscowych.
Pozostało 79% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right