Interpretacja indywidualna z dnia 8 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.573.2024.1.KK
Zastosowania stawki 0% do świadczenia usług.
Zastosowania stawki 0% do świadczenia usług.
Dotyczy ustalenia, czy zasadne jest uznanie PGK za podatnika rozpoczynającego działalność i tym samym na podstawie art. 24ca ust. 14 pkt 1 Ustawy o CIT, PGK będzie wyłączona z obowiązku kalkulacji i uiszczania podatku przewidzianego w art. 24ca ust. 1 Ustawy o CIT w roku rozpoczęcia działalności (tj. 2024 r.), a także w dwóch latach podatkowych następujących bezpośrednio po nim (tj. w 2025 r. i 2026
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego na podstawie art. 86 ust. 2a ustawy oraz rozporządzenia.
Czy działalność Wnioskodawcy przedstawiona w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego stanowi/będzie stanowić działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26-28 ustawy o CIT, która uprawnia Spółkę do zastosowania ulgi określonej w art. 18d ustawy o CIT za 2023 oraz kolejne lata? 2. Czy koszty Projektów B+R ponoszone przez Spółkę, opisane w stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym, stanowią
W zakresie ustalenia, czy w opisanym stanie faktycznym prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Spółka skutecznie dokonała zmiany roku podatkowego/obrotowego, a pierwszy po zmianie rok podatkowy trwa od 1 stycznia 2023 r. do 30 czerwca 2024 r., a kolejne lata podatkowe będą obejmować okresy od 1 lipca do 30 czerwca.
Obowiązki płatnika z tytułu wypłaty zaległych diet wraz z wyrównaniem.
Dotyczy ustalenia, czy przychód z tytułu rekompensat uzyskanych przez Spółkę od Prezesa URE podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 u.p.d.o.p., jako dotacja otrzymana z budżetu państwa.
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup wyposażenia (tj. składniki majątkowe, które nie zostały zaliczone do środków trwałych ani wartości niematerialnych i prawnych) mającego związek przyczynowo-skutkowy z prowadzoną działalnością gospodarczą, sfinansowane z przyznanej dotacji z Urzędu Pracy.
Nieprawidłowość W regulaminie pracy wprowadzonym zarządzeniem wójta gminy, obowiązującym w urzędzie gminy, nie wskazano terminu wypłaty wynagrodzenia za pracę. Nie został on także ustalony w umowach o pracę ani w informacjach o warunkach pracy. Wynagrodzenie było zwyczajowo wypłacane z dołu za miesiąc, w ostatnim dniu miesiąca. Jeśli termin wypłaty przypadał na dzień wolny od pracy – wynagrodzenie
Urzędnicy państwowi oraz samorządowi mogą świadczyć pracę zdalną na ogólnych zasadach uregulowanych w Kodeksie pracy. Natomiast praca zdalna funkcjonariuszy służb mundurowych może odbywać się wyłącznie na polecenie przełożonego wydane w nadzwyczajnych okolicznościach związanych z zagrożeniem chorobami zakaźnymi.
W przypadku poniesienia za rok podatkowy straty albo osiągnięcia dochodu niższego od kwoty przysługującego w roku podatkowym odliczenia na podstawie art. 18d Ustawy o CIT, Spółka będzie uprawniona do skorzystania z ulgi na innowacyjnych pracowników uregulowanej w art. 18db Ustawy o CIT – jest prawidłowe. Wysokość zaliczki, w stosunku do której Spółce będzie przysługiwało uprawnienie do pomniejszenia
W zakresie opodatkowania wypłaconych diet wraz z wyrównaniem.
Czy radca prawny zatrudniony na umowę o pracę w Urzędzie Gminy i prowadzący działalność gospodarczą w zakresie usług prawniczych polegającą na obsłudze jednostek organizacyjnych Gminy może opodatkować dochody z działalności gospodarczej w sposób określony w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną.
skuteczność zmiany roku podatkowego
w zakresie ustalenia, czy prawidłowym jest uznanie, że drugi rok podatkowy Spółki rozpoczął się 1 stycznia 2018 r. i zakończył się 31 stycznia 2019 r. (czyli był on tożsamy z rokiem obrotowym), gdyż złożenie do KRS wniosku wraz z załącznikiem w postaci zmienionej Umowy Spółki i zarejestrowanie wnioskowanej zmiany roku obrotowego przez KRS w dniu 6 grudnia 2017 r. było równoznaczne ze spełnieniem przez
Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem pracownikowi poniesionych kosztów tytułem wykorzystywania prywatnego samochodu do celów służbowych.
Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem burmistrzowi poniesionych kosztów tytułem wykorzystywania prywatnego samochodu do celów prywatnych.
Prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki poniesione w ramach realizacji pierwszego etapu projektu oraz prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego (w trybie art. 86 ust. 22 ustawy) w ramach realizacji drugiego etapu projektu.
prawo do odliczenia VAT naliczonego na podstawie art. 86 ust. 2a-2h ustawy o VAT tj. przy zastosowaniu prewspółczynnika wyliczonego dla Urzędu Gminy zgodnie z metodologią przewidzianą w § 3 ust. 1 i 2 Rozporządzenia
30 kwietnia br. weszły w życie nowe przepisy dotyczące refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego. Zgodnie z nowymi przepisami starosta nie może odmówić skierowania bezrobotnego do podmiotu ubiegającego się o refundację, u którego bezrobotny ten był zatrudniony lub wykonywał inną pracę zarobkową w okresie 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o refundację
Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie: prawa do złożenia przez Gminę korekt deklaracji VAT złożonych przez Urząd; prawa do wystawiania ewentualnych faktur sprzedaży, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd; prawa do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach faktur
Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie prawa do złożenia przez Gminę korekt deklaracji VAT złożonych przez Urząd, prawa do wystawiania ewentualnych faktur sprzedaży, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd, prawa do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach faktur