Interpretacja indywidualna z dnia 25 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.458.2024.1.AZ
Możliwość skorzystania przez Spółkę z ulgi B+R oraz ulgi na innowacyjnych pracowników.
Możliwość skorzystania przez Spółkę z ulgi B+R oraz ulgi na innowacyjnych pracowników.
WIS - TOWAR (ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWE) - książka dla dzieci pt. „(…)” wraz z maskotką w kształcie (…).
Zwolnienia przedmiotowe do otrzymywanego dodatku merytorycznego, zwrotu kosztów podróży służbowych oraz kwoty ryczałtu.
Ustalenia czy napój wprowadzany na rynek krajowy w zakresie dodatku miodu oraz dodatku kofeiny z ekstraktu z guarany podlega opłacie od środków spożywczych
Brak obowiązku uiszczenia opłaty od środków spożywczych z tytułu sprzedaży napojów, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, na rzecz kontrahentów zagranicznych, tj. spoza Unii Europejskiej oraz z innych krajów Unii Europejskiej, tytułem eksportu oraz wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz odbiorców hurtowych w Polsce, nieprowadzących sprzedaży detalicznej
Uznanie obrotu skinami w grze komputerowej za usługi wymiany walut wirtualnych, a w konsekwencji kwalifikowanie jako przychody z zysków kapitałowych.
Obowiązek uiszczenia opłaty paliwowej od dodatków do paliw; opodatkowanie akcyzą dodatków do paliw; opodatkowanie VAT nabycia wewnątrzwspólnotowego dodatków do paliw
Brak obowiązku naliczenia i odprowadzenia opłaty od środków spożywczych w przypadku nabycia oraz sprzedaży napojów, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, na rzecz nabywców mających siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, którzy nie wprowadzili, nie wprowadzają i nie będą wprowadzać ww. napojów na terytorium RP
Czy Wnioskodawca powinien wyłączyć z podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych (CIT-8) pozyskane ze Skarbu Państwa (z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19, o których mowa w art. 65 ustawy o COVID-19) dofinansowanie dodatków do wynagrodzeń pracownikom wykonującym zawód medyczny, nieposiadającym wykształcenia wyższego, zatrudnionym na podstawie stosunku pracy w zespołach ratownictwa
Podmiot zobowiązany do zapłaty opłaty od środków spożywczych
Dzięki niemu zarobki będą wyższe, bo obniży on kwotę oskładkowania i opodatkowania. Powinien być ustalany proporcjonalnie do długości trwania pobytu za granicą i wynikać z przepisów wewnętrznych. Dlatego wymusi zmianę regulaminów wynagradzania albo wydanie zarządzenia lub aneksowanie umów o pracę
Sposób obliczenia opłaty od środków spożywczych zgodnie z art. 12f ust. 3 ustawy od napoju bezalkoholowego w przypadku jednoczesnego dodania do napoju kofeiny i tauryny.
Uznanie za napój lub syrop w rozumieniu art. 12b ust. 1 ustawy, wyrobu w postaci płynnej przeznaczonego do picia przez ludzi w celu zaspokajania pragnienia; - określanie wysokości opłaty od środków spożywczych na podstawie informacji umieszczonych na etykiecie produktu dotyczących zawartości substancji słodzących, kofeiny lub tauryny, a także informacji z tabeli wartości odżywczych, w której wskazana
Brak obowiązku uiszczania opłaty od środków spożywczych od Napojów z dystrybutorów przygotowywanych na bazie Syropów.
Brak obowiązku zapłaty opłaty od środków spożywczych od wyrobu Kawy z uwagi na substancję występującą w wyrobie naturalnie, tj. kofeinę, oraz wyłączenie z opłaty od środków spożywczych wyrobu Kawy zgodnie z art. 12b ust. 2 pkt 7 ustawy.
Brak obowiązku uiszczenia opłaty z tytułu sprzedaży napojów, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, za pośrednictwem Sklepu internetowego na rzecz klientów indywidualnych będących osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej, tj. konsumentów
Obowiązek uiszczenia opłaty od napoju, w którym udział masowy soku owocowego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego, zawartość cukru wynosi poniżej 5 g/100 ml, z dodatkiem kofeiny
Obowiązek uiszczenia opłaty od środków spożywczych oraz jej wysokość dla napoju, w którym udział masowy soku owocowego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego, posiadający dodatek kofeiny, cukru lub/oraz substancji słodzącej, a zawartość cukrów wynosi poniżej lub powyżej 5g/100ml.
Obowiązek uiszczenia opłaty od napojów, w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosić będzie nie mniej niż 20% składu surowcowego oraz zawartość cukrów będzie większa niż 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju i które będą zawierać substancje słodzące, a także dodatek kofeiny i/lub tauryny.
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów zapłaconego Wynagrodzenia za Sukces.
Prawo do zaliczenia zapłaconego wynagrodzenia za sukces do kosztów uzyskania przychodów
Czy Spółce przysługuje prawo do zaliczenia zapłaconego Wynagrodzenia za Sukces do kosztów uzyskania przychodu? (pytanie oznaczone we wniosku numerem 2)
Prawo do zaliczenia zapłaconego wynagrodzenia za sukces do kosztów uzyskania przychodów
Czy mając na uwadze zapisy art. 23 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 31 lipca 2019 r. o powszechnym spisie rolnym w 2020 r. (Dz. U. z 2019 r., poz. 1728) oraz art. 10 ust. 1 pkt 2, w związku z art. 13 pkt 6 i w związku z art. 22 ust. 9 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1387, ze zm.) dodatki spisowe i nagrody spisowe ze środków przekazanych przez GUS na realizację