Czy wzmianka o odprawie emerytalnej powinna się znaleźć w świadectwie pracy
Urzędnik odchodzi na emeryturę. W związku z tym ma otrzymać odprawę emerytalną. Czy należy ją wykazać w jego świadectwie pracy, a jeśli tak, to w którym miejscu?
Urzędnik odchodzi na emeryturę. W związku z tym ma otrzymać odprawę emerytalną. Czy należy ją wykazać w jego świadectwie pracy, a jeśli tak, to w którym miejscu?
W 2023 r. zapadło wiele ważnych orzeczeń w zakresie wynagrodzeń i świadczeń dodatkowych przysługujących pracownikom. Sądy zajmowały stanowiska m.in. w kwestiach wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, wieloskładnikowości wynagrodzenia w umowie o pracę, zwrotu kosztów podróży służbowych czy wykorzystywania samochodów prywatnych do celów służbowych. Rozpatrywane było też prawo pracowników do odpraw emerytalno-rentowych
Nauczyciele zatrudnieni w oświatowych placówkach publicznych i niepublicznych mają prawo do następujących odpraw: ekonomicznej, emerytalno-rentowej i wojskowej. Przyczyny rozwiązania stosunku pracy mogą spowodować, że są uprawnieni do odprawy pieniężnej, bez względu na to, czy pracują etatowo w placówce publicznej czy niepublicznej. Jednak typ placówki decyduje o trybie nabycia tego świadczenia, jego
Rozwiązanie lub wygaśnięcie umowy o pracę wiąże się z dokonaniem rozliczenia z pracownikiem. W takiej sytuacji pracodawca ma często obowiązek wypłaty m.in. wynagrodzenia za pracę, ekwiwalentu za niewykorzystany urlop wypoczynkowy, a w niektórych przypadkach określonych w przepisach ogólnie obowiązujących lub wynikających z porozumienia z pracownikiem - również odprawy, odszkodowania czy innych rekompensat
Pracownik jest zatrudniony w naszej firmie równoległe na dwóch etatach. Z którego etatu należy mu wyliczyć odprawę emerytalną?
Jedna z naszych pracownic chce rozwiązać umowę o pracę w związku z przejściem na rodzicielskie świadczenie uzupełniające, tzw. emeryturę matczyną (spełnia warunki do jego otrzymania, ale nie jest jeszcze na emeryturze). Czy będzie jej przysługiwać odprawa emerytalna? - pyta Czytelniczka z Koszalina.
Jestem pracownicą kadr zakładu oczyszczania miasta, gdzie stosuje się przepisy dotyczące zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego. Z jednym z naszych pracowników niedługo rozwiążemy umowę o pracę w związku z uzyskaniem przez niego świadczeń emerytalnych. W treści nowego rozporządzenia z sierpnia 2005 r. dotyczącego
Jesteśmy spółką Skarbu Państwa. Od grudnia 2017 r. i przez okres 24 miesięcy po ustaniu zatrudnienia jednemu z naszych pracowników będziemy wypłacać odszkodowanie za powstrzymywanie się od działalności konkurencyjnej. Czy do podstawy wymiaru odszkodowania powinniśmy wliczyć odprawę emerytalną i ekwiwalent za urlop wypoczynkowy? - pyta Czytelnik z Łodzi
Pracownik będzie odchodził na emeryturę. Należy mu się z tego tytułu odprawa emerytalna. Ze świadectwa pracy od poprzedniego pracodawcy wynika, że pracownik już takie świadczenie otrzymał. Czy powinniśmy je wypłacić drugi raz?
Gdy pracownik przechodzi na emeryturę, pracodawca powinien rozwiązać z nim umowę o pracę. Zakończenie stosunku pracy może w tym przypadku nastąpić za porozumieniem stron lub w drodze wypowiedzenia umowy o pracę przez pracownika.
Pracownikowi spełniającemu warunki uprawniające do emerytury, którego stosunek pracy ustał w związku z przejściem na emeryturę, przysługuje odprawa pieniężna w wysokości 1-miesięcznego wynagrodzenia. Pracownik taki wymaga nie tylko prawidłowego wyliczenia ostatniego wynagrodzenia. Niezbędne jest także rozliczenie niewykorzystanego urlopu wypoczynkowego oraz rozliczenie podatkowo-składkowe przyznanych
Jednej z naszych pracownic pod koniec sierpnia 2016 r. wypłacimy odprawę emerytalną. Osoba ta od prawie roku otrzymuje dodatek wyrównawczy. Czy ten dodatek powinniśmy uwzględnić w podstawie wymiaru odprawy - pyta Czytelniczka z Otwocka.
Jednej z naszych pracownic pod koniec kwietnia 2016 r. wypłacimy odprawę emerytalną. Osoba ta od prawie roku otrzymuje dodatek wyrównawczy. Czy ten dodatek powinniśmy uwzględnić w podstawie wymiaru odprawy?
Z jednym z naszych pracowników 29 lutego br. została rozwiązana umowa o pracę z upływem czasu, na który została zawarta. Były pracownik wystąpił do nas 10 kwietnia br. z wnioskiem o wypłatę odprawy emerytalnej, przedstawiając decyzję ZUS o przyznaniu emerytury od 5 kwietnia br. Pracownik nie uprzedził nas, że ma prawo do emerytury, a także wcześniej nie deklarował, że ma zamiar przejść na emeryturę
Pracodawca, który zwalnia pracownika, musi się z nim rozliczyć. Przede wszystkim powinien zapłacić mu należne wynagrodzenie za ostatni miesiąc pracy, ale także musi wypłacić ekwiwalent pieniężny za urlop, jeżeli pracownik nie wykorzystał całego przysługującego mu urlopu wypoczynkowego. Pracodawcy mają także inne obowiązki związane ze zwolnieniem pracownika z pracy.