Interpretacja indywidualna z dnia 8 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.532.2024.3.DB
Możliwość skorzystania z ulgi na powrót.
Możliwość skorzystania z ulgi na powrót.
Sposób rozliczenia w Polsce dochodów uzyskiwanych z tytułu pełnienia funkcji w radzie dyrektorów w spółce ukraińskiej.
Wniosek w zakresie uznania opisanej darowizny urządzeń za dostawę towarów stanowiącą eksport opodatkowany stawką podatku 0%,
Brak zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 0% do świadczonych w okresie od marca 2022 r. do sierpnia 2023 r. usług zapewnienia zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
Obowiązki płatnika w związku planem zatrudnienia na podstawie umowy zlecenia cudzoziemców.
Obowiązek rejestracji jako podatnik VAT czynny po przekroczeniu przychodów 200 tys. zł – w wyniku realizacji zleconych przez Wojewodę prac związanych z pobytem obywateli Ukrainy w placówce Wnioskodawcy oraz opodatkowanie prac zleconych przez Wojewodę, obejmujących czynną pomoc obywatelom Ukrainy.
Obowiązki płatnika w związku z podpisywaniem umów zlecenia z obywatelami Ukrainy.
Brak opodatkowania podatkiem VAT pobieranych przez Państwo odpłatności z tytułu ponoszenia przez obywateli Ukrainy części kosztów pomocy w zakresie zakwaterowania i wyżywienia oraz braku prawa do odliczenia podatku VAT od nabywanych towarów i usług związanych z udzielaną pomocą w ww. zakresie.
Dotyczy braku opodatkowania opłat pobieranych od obywateli Ukrainy za wykonywanie przez gminę świadczeń na ich rzecz.
Brak opodatkowania czynności zapewnienia pomocy obywatelom Ukrainy.
Czy środki otrzymane przez Fundację ze Zbiórki i przeznaczone na zakup Sprzętu przekazanego na rzecz Wojska Ukrainy będą podlegać zwolnieniu z podatku dochodowego na gruncie Ustawy o CIT.
Zwolnienie z podatku dochodowego od osób fizycznych kwot wypłacanych przez Wojewodę za świadczone usługi zakwaterowania i wyżywienia cudzoziemców przebywających w Polsce w związku z zaistniałą sytuacja kryzysową związaną z konfliktem zbrojnym na Ukrainie.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą świadczeń na podstawie umowy zlecenie.
Kalendarium wydarzeń marzec 2023 r. Bonem turystycznym można zapłacić za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne realizowane w Polsce przez przedsiębiorców turystycznych oraz organizacje pożytku publicznego wpisane na listę prowadzoną przez Polską Organizację Turystyczną (POT). Podmioty przyjmujące płatność takim bonem mogą to robić do 31 marca 2023 r. Usługa opłacona w ten sposób może być wykonana
Dochody, które zostaną przeznaczone na cele statutowe określone w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, wydatkowane na działalność kulturalną, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji celów statutowych, będziecie Państwo uprawnieni potraktować jako wydatki na cele statutowe, a tym samym wydatkowane we wskazany sposób dochody korzystają
Rezydencja podatkowa obywatela Ukrainy.
Podstawę opodatkowania, w przypadku wydania towarów handlowych w wariancie nr 1 (barter) stanowi – zgodnie z art. 29a ust. 1 w związku z art. 29a ust. 6 ustawy – wszystko, co stanowi zapłatę, którą Wnioskodawca ma otrzymać z tytułu ww. wydania od nabywcy. Natomiast w przypadku nieodpłatnego wydania towarów handlowych w wariantach nr 2-4, podstawę opodatkowania stanowi – w myśl art. 29a ust. 2 ustawy
Brak prawa do odliczenia kwoty podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Uznanie świadczonych przez Państwa czynności na podstawie Polecenia nakazującego oraz polecenia mającego formę Decyzji administracyjnej za usługę podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, jak również uznania za podstawę opodatkowania otrzymanych przez Państwa środków finansowych z Funduszu Pomocy.
Czy Biblioteka może skorzystać ze zwolnienia przedmiotowego w podatku dochodowym od osób prawnych w związku otrzymaniem wynagrodzenia za udzielane świadczenie w zakresie zakwaterowania oraz całodziennego wyżywienia zbiorowego obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym
W odniesieniu zatem do wypłacanych lub stawianych do dyspozycji należności z tytułu ww. umów nie są Państwo – jako płatnik, o którym mowa w art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – obowiązani do pobierania zryczałtowanego podatku dochodowego, zgodnie z art. 29 ust. 2 tej ustawy w zw. z art. 14 ust. 1 polsko-ukraińskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.
1) Przychód osiągany z tytułu umów zlecenia przez osoby fizyczne mające miejsce zamieszkania w Ukrainie w przypadku przedłożenia płatnikowi certyfikatu rezydencji podatkowej z Ukrainy będzie podlegał opodatkowaniu tylko i wyłącznie w państwie rezydencji w Ukrainie – art. 14 ust. 1 polsko-ukraińskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. 2) Obowiązek sporządzenia informacji IFT-1 (IFT-1R).
1) Przychód osiągany z tytułu umów zlecenia przez osoby fizyczne mające miejsce zamieszkania w Ukrainie w przypadku przedłożenia płatnikowi certyfikatu rezydencji podatkowej z Ukrainy będzie podlegał opodatkowaniu tylko i wyłącznie w państwie rezydencji w Ukrainie – art. 14 ust. 1 polsko-ukraińskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. 2) Obowiązek sporządzenia informacji IFT-1 (IFT-1R).
1) Przychód osiągany z tytułu umów zlecenia przez osoby fizyczne mające miejsce zamieszkania w Ukrainie w przypadku przedłożenia płatnikowi certyfikatu rezydencji podatkowej z Ukrainy będzie podlegał opodatkowaniu tylko i wyłącznie w państwie rezydencji w Ukrainie – art. 14 ust. 1 polsko-ukraińskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. 2) Obowiązek sporządzenia informacji IFT-1 (IFT-1R).