Interpretacja indywidualna z dnia 4 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.168.2024.2.AM
Zwolnienie z opodatkowania podatkiem akcyzowym lub możliwość zastosowania stawki 0 zł z tytułu zużycia oleju.
Zwolnienie z opodatkowania podatkiem akcyzowym lub możliwość zastosowania stawki 0 zł z tytułu zużycia oleju.
Prawo do zastosowania zwolnienia z podatku VAT w odniesieniu do sprzedaży i dostawy paliw silnikowych do Sił Zbrojnych, dokonanych bez udziału „organu wojskowego”.
Zwolnienie z opodatkowania podatkiem akcyzowym sprzedaży paliw silnikowych.
Nabywane przez Spółkę paliwo lotnicze o kodzie CN 2710 19 21 zostało wymienione w art. 32 ust. 1 pkt 1 ustawy. Z kolei opisany we wniosku pakiet szkoleniowy ma charakter odpłatnej (komercyjnej) usługi skierowanej na zewnątrz i nie jest związany z lotami prywatnymi oraz nie ma charakteru rekreacyjnego.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia od akcyzy paliwa lotniczego, używanego do statków powietrznych, do świadczenia odpłatnych usług lotniczych w postaci pokazu lotniczego
Zwolnienie od akcyzy, na podstawie art. 32 ust. 1 pkt 1 ustawy, paliwa lotniczego o kodzie CN 2710 12 31
Uznanie, że Spółce będzie przysługiwało zwolnienie z podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie, w związku z planowanym nabywaniem paliw lotniczych o kodzie CN 2710 19 21
Możliwość zwolnienia od akcyzy wyrobów akcyzowych wykorzystywanych do lotów.
Wskazana w opisie sprawy okoliczność, że objęty wnioskiem wyrób będzie przeznaczony do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, nie oznacza że nie jest on wyrobem akcyzowym i że nie podlega opodatkowaniu podatkiem.
Uznanie zespołu składników za zakłady energochłonne uprawnione do korzystania ze zwolnienia od akcyzy nabywanych wyrobów gazowych
Nabycie gazu LPG w butlach: uznanie za paliwo opałowe, zwolnienie ze względu na przeznaczenie, rejestracja, ewidencja
Nabywane przez Spółkę, w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, wyroby smarowe o kodzie CN 34 03 99 00 nie podlegają, na podstawie art. 103 ust. 5aa ustawy o VAT, obowiązkom, o których mowa w art. 103 ust. 5a ustawy o VAT. Zatem Spółka jako podatnik nie ma obowiązku zapłaty podatku od towarów i usług w terminie, o którym mowa w art. 103 ust. 5a ustawy, w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym
Możliwość ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego
Brak obowiązku zapłaty podatku w terminie określonym w art. 103 ust. 5a ustawy.
Prawidłowość rozliczenia wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych w zw. z art. 103 ust. 5a ustawy oraz podstawy opodatkowania z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.
Czy strata powstała w wyniku dokonania Utylizacji 1-3 może zostać uznana przez Wnioskodawcę za koszt uzyskania przychodu?
brak zwolnienia od akcyzy, na podstawie art. 32 ust. 1 pkt 1 ustawy, paliwa lotniczego o kodzie CN 2710 12 31
Możliwość zwolnienia od akcyzy wyrobów akcyzowych przeznaczonych do produkcji podpałki
uznanie LNG dostarczanego na stacje tankowania za wyroby przemieszczane poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz brak obowiązku obliczania i wpłacania kwot podatku VAT na podstawie art. 103 ust. 5a ustawy o VAT w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia LNG
Ustalenie, czy sprzedaż składników majątku służących działalności w zakresie sprzedaży hurtowej paliw będzie wyłączona z opodatkowania podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy jako zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy
opodatkowanie i dokumentowanie dostawy wewnątrzwspólnotowej wyrobów energetycznych
Czy wyroby nabyte wewnątrzwspólnotowo są objęte regulacją art. 103 ust. 5a ustawy?
Prawo do odliczenia kwoty 50% podatku naliczonego wykazanego na fakturze zakupu pojazdu, zakupu paliwa i innych wydatków związanych z eksploatacją pojazdu specjalnego typu kamper.