Interpretacja indywidualna z dnia 23 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.563.2024.2.DJD
Zwolnienie z opodatkowania dotacji oraz zakup towarów jako koszt działalności.
Zwolnienie z opodatkowania dotacji oraz zakup towarów jako koszt działalności.
Skutki podatkowe odstąpienia przez Bank od wymagania spłaty kwoty wynikającej z błędnie naliczonych odsetek od kredytu.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów niespłaconych, wymagalnych i nieprzedawnionych wierzytelności pożyczkowych (kapitału pożyczki), które zostaną odpisane z ksiąg rachunkowych Wnioskodawcy jako nieściągalne.
Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług udostępnienia infrastruktury na podstawie umowy dzierżawy oraz prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentujących wydatki na realizację inwestycji.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Brak możliwości odliczenia podatku od towarów i usług zapłaconego przy ponoszonych wydatkach związanych z realizacją przedsięwzięcia z zakresu zakupu sprzętu do prowadzenia kina plenerowego oraz wydarzeń kulturalnych oraz aplikacji mobilnej.
Brak możliwości odliczenia podatku od towarów i usług zapłaconego przy ponoszonych wydatkach związanych z realizacją przedsięwzięcia z zakresu zakupu sprzętu do prowadzenia kina plenerowego oraz wydarzeń kulturalnych oraz aplikacji mobilnej.
Ustalenie, czy w przypadku kalkulacji prewspółczynnika VAT w oparciu o przepisy Rozporządzenia, dla celów obliczenia wartości prewspółczynnika VAT, jako przychód wykonany samorządowej instytucji kultury – w rozumieniu § 2 pkt 12 Rozporządzenia – należy uwzględnić wartość dotacji inwestycyjnych uzyskanych.
Brak opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania nakładów przebudowanej infrastruktury elektroenergetycznej.
Braku możliwości odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu.
Wnioskodawca, jako mała instytucja płatnicza, będzie uprawniony do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów niespłaconych, wymagalnych i nieprzedawnionych wierzytelności z tytułu udzielonych Nieściągalnych Kredytów Konsumenckich, jeżeli zostaną one odpisane jako wierzytelności nieściągalne, pomniejszone o kwotę niespłaconych odsetek oraz rezerw na nie utworzonych i udokumentowane zgodnie z art. 16
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów nieściągalnych wierzytelności z tytułu kredytu płatniczego oraz prowizji i opłat.
1. Czy Wnioskodawca w okresie od dnia 11 października 2015 r. do dnia 21 lipca 2017 r. mógł zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wierzytelności z tytułu udokumentowanych jako nieściągalne zgodnie z postanowieniami art. 16 ust. 2 updop, wymagalnych, a niespłaconych pożyczek w części kapitałowej, które stanowią kredyt konsumencki w rozumieniu ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim,
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z promocją Projektu.
Sposób odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu opisanej we wniosku metody kalkulacji.
obowiązek oznaczania symbolem „TP” faktur dokumentujących sprzedaż usług na rzecz Województwa (organizatora) lub Ministra Kultury (współprowadzącego)
ustalenie, czy należności z tytułu pożyczek udzielonych lecz nieściągalnych lub rezerwy na pokrycie takich pożyczek utworzone przez Spółkę jako jednostkę organizacyjną uprawnioną, na podstawie odrębnych ustaw regulujących zasady jej funkcjonowania, do udzielania kredytów (pożyczek), mogą stanowić koszty uzyskania przychodów Spółki
Określenia powiązań Wnioskodawcy pomiędzy Województwem (organizatorem) lub Ministrem Kultury (współprowadzącym) na podstawie art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.
nieuznanie otrzymanego dofinansowania na pokrycie kosztów Projektu pn. „(…)” za wynagrodzenie podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych w związku z realizacją Projektu
obowiązek stosowania w ewidencji sprzedaży oznaczenia „TP” w przypadku sprzedaży na rzecz spółek miejskich, w których Gmina jest udziałowcem lub akcjonariuszem, samorządowych instytucji kultury, których Gmina jest organizatorem, jednostek wchodzących w skład administracji zespolonej oraz Skarbu Państwa.
Rzeczpospolita Polska jest członkiem międzynarodowej organizacji (Banku (...)), statut Banku (...) przewiduje zwolnienie od podatku wypłacanych przez Bank uposażeń. Ponadto, Wnioskodawczyni wskazała, że posiada dokument stwierdzający, że jest funkcjonariuszem Banku (...). Należy zatem stwierdzić, że zgodnie z opisanym stanem faktycznym wynagrodzenie wypłacane Wnioskodawczyni przez Bank (...) będzie
brak obowiązku ujmowania dotacji inwestycyjnych w mianowniku prewspółczynnika
Ustalenie, czy Wnioskodawca jako oddział instytucji kredytowej w sytuacji sprzedaży portfela wierzytelności kredytowych do niezależnego funduszu sekurytyzacyjnego prawidłowo będzie ustalał wysokość przychodów i kosztów uzyskania przychodów.
Zwolnienie od podatku VAT na postawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a) ustawy organizowanych przez Wnioskodawcę warsztatów z dziedziny kultury i sztuki