Interpretacja indywidualna z dnia 1 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.278.2024.1.RMA
Sposób rozliczenia wprowadzanej przez gminę do sieci energii elektrycznej rozliczanej w systemie netbilling.
Sposób rozliczenia wprowadzanej przez gminę do sieci energii elektrycznej rozliczanej w systemie netbilling.
Opodatkowanie podatkiem VAT wprowadzenia do sieci energetycznej wyprodukowanej energii elektrycznej, określenie podstawy opodatkowania tej czynności, ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego oraz termin wystawienia faktury w związku z ww. wprowadzeniem energii elektrycznej do sieci.
Uznanie wprowadzania do sieci energetycznej prądu, który jest produkowany/zostanie wyprodukowany w Instalacji zamontowanej na Obiekcie za działalność gospodarczą oraz odpłatną dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z tego podatku, Określenie podstawy opodatkowania dla wprowadzenia do sieci energetycznej prądu, który jest produkowany/zostanie wyprodukowany
Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia w przypadku dostawy, wynikającej ze zlecenia zakupu złożonego przez klienta mieszczącego się w katalogu określonym w art. 145e ust. 2 ustawy.
Uznanie Gminy za podatnika w związku z wprowadzaniem energii elektrycznej do sieci; ustalenie, czy czynność ta podlega opodatkowaniu oraz sposobu dokumentowania ww. czynności oraz prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego związanego z wydatkami poniesionymi na realizację Inwestycji na budynkach stanowiących własność Gminy.
Prawo do odliczenia podatku VAT zawartego w cenie energii elektrycznej oraz usługi dystrybucji na podstawie faktur wystawionych na osobę prywatną niezawierających numeru NIP.
Obowiązek naliczania i odprowadzania podatku akcyzowego od energii elektrycznej zakupionej, a także wytworzonej i zużytej na własne potrzeby; prawidłowość rozliczenia zaległego podatku akcyzowego w deklaracjach korygujących; obowiązek zapłacenia odsetek od zaległości podatkowych.
Zwolnienia z opodatkowania akcyzą w zakresie produkcji energii i obliczanie łącznej mocy generatorów.
Wyłączenia obowiązku stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do sprzedaży energii elektrycznej i gazu na rzecz podmiotu, który ma koncesję Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na obrót energią elektryczną i gazem, ale którego zużycie na potrzeby własne nie jest nieznaczne.
Obowiązek stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do sprzedaży energii elektrycznej i gazu na rzecz podmiotu, który ma koncesję Prezesa URE na obrót tymi towarami i którego zużycie na potrzeby własne nie jest nieznaczne oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych bez uwzględnienia odwrotnego obciążenia.
Pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (…), podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja z budżetu państwa.
Nieuznanie za odpłatną dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT wprowadzenia do sieci energetycznej przez Gminę prądu, który zostanie wyprodukowany w Instalacjach zamontowanych na Budynku, brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z zakupem i montażem Instalacji na Budynku w ramach zadania.
Czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od (…) do (…) 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja z budżetu państwa.
Podatek akcyzowy, który dotyczy obowiązków podatkowych w zakresie produkcji, zużycia oraz sprzedaży nadwyżki energii elektrycznej, wyprodukowanej w instalacji fotowoltaicznej oraz agregatach prądotwórczych
Uznanie Państwa za podatnika zobowiązanego do odpowiedniego rozliczenia podatku należnego z tytułu energii elektrycznej wprowadzonej do sieci; obowiązek rozliczenia przez Państwa każdej ilości energii elektrycznej wprowadzonej do sieci energetycznej; uznanie, że wartość energii wprowadzonej do sieci przez Państwa a opisanej przez Spółkęna fakturze jako „wartość netto” stanowi po Państwa stronie kwotę
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
Czy Pomoc publiczna, którą Spółka otrzymała w ramach Programu stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, - Czy Pomoc publiczna, którą Spółka otrzymała w ramach Programu stanowi przychód zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych.
Uznanie, że Gmina działa jako podatnik VAT zobowiązany do rozliczenia podatku z tytułu energii elektrycznej wprowadzonej do sieci; obowiązek podatkowy z tytułu energii elektrycznej wprowadzonej do sieci powstanie w sposób opisany w art. 19a ust. 5 pkt 4 litera „a” oraz art. 19a ust. 7 ustawy o VAT; obowiązek wystawienia faktury VAT z tytułu energii wprowadzonej do sieci występuje w danym okresie rozliczeniowym
W danym Okresie Rozliczeniowym występowali Państwo w charakterze podatnika świadczącego usługę, o której mowa w art. 8 ust. 1 ustawy VAT, w ramach Transakcji VPPA, świadczona przez Państwa usługa w zakresie Transakcji VPPA podlegała zwolnieniu od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy, obowiązek podatkowy powinien być ustalony w oparciu o art. 19a ust. 5 pkt 1 lit. e i
Czy pomoc publiczna uzyskana przez Wnioskodawcę w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) i za 2024 r. (za kolejny okres od 1 lipca 2023) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w latach 2022-2024”,
Opodatkowanie wprowadzenia do sieci energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacjach. Powstanie obowiązku podatkowego z tytułu ww. czynności w dacie wystawienia faktury.
Prawo do częściowego odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją inwestycji oraz wydatków bieżących za energię elektryczną.
Dotyczy ustalenia, czy otrzymana przez Spółkę w opisanym wyżej stanie faktycznym rekompensata na podstawie przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o systemie rekompensat dla sektorów i podsektorów energochłonnych, stanowić będzie przychód w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, podlegający jednak zwolnieniu z opodatkowania tymże podatkiem
Obowiązek zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia wynika z faktu, że Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT i posiada koncesję wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, umożliwiającą obrót energią elektryczną lub gazem, co wypełnia przesłanki zawarte w art. 145e ust. 2 pkt 5 ustawy i na tej podstawie należy uznać, że Wnioskodawca jest podatnikiem, o którym mowa w art