Czy można zaliczyć do kosztów wydatki ponoszone na rzecz sponsorowanego sportowca
Firma sponsoruje drużynę piłkarską. W ramach sponsoringu finansuje jej zakup strojów i sprzętu sportowego z logo firmy. Drużyna piłkarska w zamian za to udostępnia zdjęcia drużyny w ww. strojach sportowych na swoim profilu w mediach społecznościowych oraz wymienia firmę jako sponsora w mediach społecznościowych i na swojej stronie internetowej. Sponsor nie otrzymuje jednak za to żadnej faktury za reklamę
Jedną ze stosowanych przez przedsiębiorców form promocji jest tzw. sponsoring. Pozwala on przedsiębiorcom zarówno reklamować swoją działalność, jak i wspierać wybrany cel. Sponsorzy mogą nie tylko rozliczyć wydatki na sponsoring w kosztach podatkowych, ale i skorzystać z ulgi podatkowej wprowadzonej 1 stycznia 2022 r.. W opracowaniu przedstawiamy skutki podatkowe oraz ewidencję księgową działań sponsoringowych
Umowa sponsoringu należy do umów nienazwanych, czyli takich umów, które nie zostały uregulowane w krajowych przepisach prawa cywilnego. W rezultacie konstrukcja tej umowy opiera się na zasadzie swobody umów, która wynika z przepisu art. 353¹ ustawy z 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny - j.t. Dz.U. z 2017 r. poz. 459 ze zm. (dalej: k.c.). Przepis ten stanowi, że strony zawierające umowę mogą ułożyć
Czy prawidłowe jest obciążenie sponsora konkursu przez jego organizatora notą obciążeniową w wartości brutto przekazanych nagród? Schemat rozliczeń wygląda następująco: ● organizator nabywa nagrody, a następnie odlicza VAT naliczony, ● organizator obciąża sponsora fakturą VAT za usługę, notą obciążeniową za kupione nagrody, ● wydając nagrody osobom fizycznym, organizator nalicza VAT należny.
Na rynku funkcjonuje wiele podmiotów, które z założenia tworzone są w innych celach niż wykonywanie działalności gospodarczej. Są to m.in. kluby sportowe, fundacje, stowarzyszenia. Środki na swoją działalność pozyskują one m.in. od sponsorów. W tym celu zawierają umowy tzw. sponsoringu.
Spółka akcyjna jest wyłącznym dystrybutorem na terenie Polski ekskluzywnej odzieży jednej z firm wchodzących na rynki Europy Zachodniej. W celu kształtowania wizerunku marki zamierza przekazywać nieodpłatnie nabywane przez siebie poszczególne egzemplarze odzieży na rzecz znanych osób publicznych (aktorów, sportowców, gwiazd estrady etc.), którzy zobowiązują się do ich używania (tzw. ambasadorzy marki
Jeśli spiszemy umowę z organizatorem ogólnopolskiej imprezy sportowej o zareklamowanie naszej firmy - czy koszty tej reklamy będą stanowić koszty uzyskania przychodu?
W jakiej wysokości sponsor może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na nagrody rzeczowe dla uczestników konkursów organizowanych w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób, które poniósł w zamian za upowszechnienie swojej firmy?
Jakie są podatkowe konsekwencje przekazania towaru na potrzeby reprezentacji i reklamy? Jakie są skutki zamiany usług reklamowych?
Firma, fundując w celach reklamowych nagrody w konkursach lub imprezach artystycznych, nie zawsze całość poniesionych wydatków może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.
W poprzednim numerze „Doradcy Podatnika” przedstawiliśmy pierwszą część opracowania omawiającego zasady zaliczenia wydatków związanych z organizacją konkursów do kosztów uzyskania przychodów firmy. Dzisiaj kontynuujemy ten temat.