Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-05-19

Umowy sponsoringowe w ujęciu podatkowym

Jakie są podatkowe konsekwencje przekazania towaru na potrzeby reprezentacji i reklamy? Jakie są skutki zamiany usług reklamowych?

Paweł Szymanek
doradca podatkowy
KANCELARIA PRAWNA KONSALNET
Łazęcki i Wspólnicy Spółka Komandytowa
kancelaria@konsalnet.com.pl
Praktyka istniejąca w zakresie umów sponsoringowych doprowadziła do wykształcenia kilku podstawowych typów tych umów.
Przekazanie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy
Podstawową formą współdziałania dwóch podmiotów zmierzających do zapewnienia środków finansowych dla jednego z nich i reklamy dla drugiego jest przekazanie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy.
Przykład
Jeden podmiot organizuje imprezę sportową, drugi natomiast funduje główną nagrodę dla zwycięzcy konkursu.
W takim przypadku mamy do czynienia z przekazaniem towaru na potrzeby reprezentacji i reklamy przez sponsora, który w momencie przekazania towaru wystawia fakturę wewnętrzną, pozostawiając ją w swojej księgowości. Jeżeli w momencie dokonania przez sponsora zakupu towaru, który ma zostać przekazany na potrzeby reprezentacji i reklamy, sponsor odliczył VAT z faktury zakupu, to sponsor z tytułu przekazania towaru na potrzeby reprezentacji i reklamy zobowiązany jest do wystawienia faktury wraz z należnym VAT, właściwym dla sprzedaży danego towaru.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00