Czy wypoczynek w formie tzw. wczasów pod gruszą musi trwać 14 dni, aby pracownik otrzymał dofinansowanie z zfśs
Pracodawca prowadzący działalność socjalną może bez większych obciążeń dla budżetu firmy dofinansować pracownikom i ich rodzinom np. letni wypoczynek. Jednak o tym, jak rozliczać tego typu świadczenia pod względem składkowym i podatkowym, nie przesądza nadanie świadczeniu nazwy „wczasy pod gruszą” czy „świadczenie urlopowe”. Obowiązek opłacenia składek i podatku od dofinansowania do wypoczynku zależy
Pracownicy udający się na urlop wypoczynkowy często otrzymują świadczenie urlopowe bądź dofinansowanie do urlopu. Świadczenie urlopowe jest opodatkowane podatkiem dochodowym, natomiast nie są od niego naliczane składki ZUS. Dofinansowanie do urlopu ze środków ZFŚS nie podlega składkom ZUS i do kwoty 380 zł nie jest opodatkowane. Z kolei dofinansowanie ze środków obrotowych pracodawcy w całości podlega
Nadanie świadczeniu nazwy "wczasy pod gruszą" czy "świadczenie urlopowe" nie przesądza o tym, jak je traktować, rozliczając składki ZUS i podatek. Ponadto nie wszystkie dopłaty do wypoczynku dzieci pracowników w kontekście obciążeń składkowo-podatkowych należy rozpatrywać tak samo. Obowiązek opłacenia składek i podatku od dofinansowania do wypoczynku zależy bowiem od rodzaju takiej wypłaty i źródła
Wypłaciliśmy nauczycielom świadczenie urlopowe ze środków zfśs. Jeden z nauczycieli zwrócił się do nas o dodatkową wypłatę z funduszu na dofinansowanie wypoczynku dziecka. Czy jesteśmy do tego zobowiązani, skoro nauczyciel ze środków tego samego funduszu otrzymał już świadczenie urlopowe - pyta Czytelniczka z Łodzi.
Pracodawca prowadzący działalność socjalną może bez większych obciążeń dla budżetu firmy dofinansować pracownikom i ich rodzinom np. letni wypoczynek. W przypadku pracodawców, którzy nie tworzą zfśs, wsparcie może pochodzić ze środków obrotowych. Jeżeli np. wypoczynek zostanie zorganizowany przez podmioty prowadzące działalność w tym zakresie dla dzieci pracownika, które nie ukończyły 18 lat, to pracodawca
Formy wsparcia finansowego udzielanego do wypoczynku pracowników zależą przede wszystkim od tego, czy organizacja tworzy zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, czy nie. Nie każdy pracodawca musi tworzyć taki fundusz - co więcej, nawet ci, którzy mają taki obowiązek, mogą z niego zrezygnować. Przy przyznawaniu pomocy finansowej z funduszu należy zawsze brać pod uwagę sytuację życiową, rodzinną i materialną
Nadanie świadczeniu nazwy: "wczasy pod gruszą" czy "świadczenie urlopowe" nie przesądza o tym, jak traktować takie świadczenie rozliczając składki i podatek. Ponadto nie wszystkie dopłaty do wypoczynku dzieci pracowników w kontekście obciążeń składkowo-podatkowych należy rozpatrywać tak samo. Obowiązek opłacenia składek i podatku od dofinansowania do wypoczynku zależy bowiem od rodzaju takiej wypłaty
Samo nadanie świadczeniu nazwy: "wczasy pod gruszą" czy "świadczenie urlopowe" nie przesądza o tym, jak takie świadczenie traktować rozliczając składki i podatek. Ponadto nie wszystkie dopłaty do wypoczynku dzieci pracowników są jednakowo traktowane w kontekście obciążeń składkowo-podatkowych. Obowiązek opłacenia składek i podatku od świadczeń przyznanych pracownikom w celu organizacji wypoczynku zależy
Sezon wakacyjny jest dla pracodawców okresem udzielania pracownikom urlopów wypoczynkowych. Niektórzy pracodawcy wypłacają w związku z tym świadczenia urlopowe lub dofinansowanie do wypoczynku z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
Pracodawca, który podjął decyzję o wypłacie świadczenia urlopowego, wypłaca je pracownikom niezależnie od sytuacji materialnej i rodzinnej. W inny sposób wydatkowane są środki z funduszu socjalnego np. na dofinansowanie do wypoczynku.
Pracodawcy zobowiązani do stosowania przepisów dotyczących zamówień publicznych muszą wydatkować środki na świadczenia socjalne swoich pracowników nie tylko zgodnie z przepisami podatkowymi, ale także dotyczącymi zamówień publicznych. Obowiązek ten rodzi w praktyce wiele problemów.