Uwzględnienie zarzutów przez organizatora przetargu nie może być pozorne
Niedawny wyrok TSUE daje wykonawcom niesłusznie wyeliminowanym z przetargu szersze pole do wysuwania roszczeń
W postępowaniach toczących się przed Krajową Izbą Odwoławczą będzie można uczestniczyć przez internet – zakłada rządowy projekt deregulacji
Przetarg o wartości 60 mln zł na usługi telekomunikacyjne dla rządu i wielu urzędów musiał zostać unieważniony, gdyż specyfikacja wskazywała na konkretne modele telefonów konkretnych producentów
Od momentu ostatniej nowelizacji kodeksu karnego, od której minęło już ponad trzy miesiące, istotnie zwiększyła się aktywność organów ścigania, szczególnie w kontekście przestępstw przetargowych – pole działań podlegających kryminalizacji jest szersze, a kary bardziej surowe. Częściej pojawiają się akty oskarżenia w tych sprawach, a zarzuty w nich zawarte w wielu przypadkach dotyczą zachowań, które
Resort rozwoju rozpoczyna ocenę pierwszych lat działania nowych regulacji o zamówieniach publicznych. Zgłoszono już pierwszy pakiet propozycji konkretnych zmian, m.in. w zakresie przesłanek wykluczania
Sąd potwierdził, że firma Strabag AG jeszcze przez kilkanaście miesięcy będzie podlegać wykluczeniu z polskich przetargów z powodu uczestnictwa w zmowach na austriackim rynku
Obrona przed zarzutami kontrolujących musi opierać się nie tylko o merytoryczne podejście do tematu, ale również należy zastosować właściwą ścieżkę proceduralną w celu dochodzenia swoich praw.
Zarzut tworzą okoliczności faktyczne i prawne wskazujące na naruszenie przepisów ustawy w związku z dokonaną czynnością lub zaniechaniem czynności, do której zamawiający był zobowiązany na podstawie ustawy.
Wiceprezes Krajowej Izby Odwoławczej został powołany na kolejną kadencję. W ten sposób uniknięto groźby paraliżu tej instytucji i można kontynuować konkurs na jej prezesa
Przedstawienie przez wykonawcę w toku postępowania odwoławczego, a więc po dokonaniu przez zamawiającego czynności badania i oceny ofert, nowych dokumentów, których nie złożył on zamawiającemu wcześniej, choć mógł i powinien był to zrobić nie może podlegać ocenie Izby. Takie dokumenty tworzą bowiem okoliczności faktyczne, które nie były podstawą czynności zamawiającego dokonanej w postępowaniu i badanej
Grzegorz Makowski, Marcin Waszak: Obecność zewnętrznych obserwatorów przy przetargu i realizacji inwestycji pozwala dostrzec problemy, które nie zawsze są widoczne dla praktyków od lat obecnych na rynku zamówień publicznych
Niedawno w naszej gminie zakończyła się kontrola regionalnej izby obrachunkowej, podczas której sprawdzano m.in. udzielane przez nas zamówienia publiczne. Izba zarzuciła wójtowi naruszenie przepisów, bo rzekomo przechowywał niekompletną dokumentację przetargową na roboty budowlane. Brakowało w niej oryginałów kosztorysów inwestorskich, na podstawie których ustalano wartość zamówienia. Czy jest podstawa
Izby w ramach postępowania odwoławczego jest kontrolą w zakresie legalności, tj. zgodności działań zamawiającego z przepisami prawa, nie zaś ewentualnego stwierdzenia, że dany zamawiający w danych okolicznościach mógłby postąpić w inny sposób, czy w inny sposób skonstruować swoje wymagania.