Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 grudnia 2002 r., sygn. I SA/Kr 1508/02

      Zgodnie z art. 48 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz.U. nr 155 poz. 1014 ze zm./ jednostki samorządu terytorialnego mogą zaciągać pożyczki i kredyty oraz emitować papiery wartościowe na finansowanie wydatków nieznajdujących pokrycia w planowanych dochodach jednostki samorządu terytorialnego. Ustawodawca przewidział więc, w jakich przypadkach jest możliwe podjęcie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 19 grudnia 2002 r., sygn. SA/Bk 759/02

      Kompetencja rady powiatu do uchwalania budżetu - stosownie do art. 12 pkt 5 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym /t.j. Dz.U. 2001 nr 142 poz. 1592 ze zm./ - obejmuje także prawo do dokonania w nim zmian po jego uchwaleniu, jednakże z zachowaniem ustawowych z zachowaniem ustawowych kompetencji zarządu powiatu, co do inicjatywy oraz propozycji zmian /art. 55 ust. 1 i art. 60 ust.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 12 grudnia 2002 r., sygn. I SA/Łd 1937/02

      Ustawa z dnia 21 grudnia 2001 r. o zmianie ustawy o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej oraz o zmianie niektórych ustaw /Dz.U. nr 154 poz. 1799/ w sposób jasny i wyraźny zakazała przekroczenia w 2002 r. wielkości wynagrodzeń z 2001 r., w tym także w samorządowych jednostkach budżetowych.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 3 grudnia 2002 r., sygn. III SA 2089/02

      Jeśli cele działania fundacji, określone w statucie, nie pokrywają się nawet częściowo z zadaniami /art. 6, art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym - Dz.U. 2001 nr 142 poz. 1591 ze zm./, to niedopuszczalne jest zapisanie w uchwale budżetowej przeznaczenia środków publicznych na udzielenie temu podmiotowi dotacji /art. 118 ust. 1 i 2 w zw. z art. 111 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 24 października 2002 r., sygn. III SA 1744/02

      Artykuł 109 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz.U. nr 155 poz. 1014 ze zm./ i par. 41 ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych oraz szczegółowych zasad i terminów rocznych rozliczeń i wpłat do

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 22 października 2002 r., sygn. I SA/Po 1930/02

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 10 października 2002 r., sygn. SA/Rz 1564/02

      W uchwale budżetowej oraz w układzie wykonawczym budżetu jednostki samorządu terytorialnego prognozowane dochody i wydatki ustala się według klasyfikacji budżetowej /działy, rozdziały, paragrafy/. Ta reguła nie ma natomiast zastosowania do harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego, art. 29 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz.U.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 9 października 2002 r., sygn. III SA 1799/02

      Zmiana uchwały budżetowej w drodze uchwały rady miasta /gminy/ w zakresie rezerw nie jest tożsama z dysponowaniem rezerwami w rozumieniu art. 128 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz.U. nr 155 poz. 1014 ze zm./. zmianę uchwały budżetowej bowiem może gmina osiągnąć w tym zakresie bez konieczności angażowania swojej rady, tj. w drodze czynności wykonawczej zarządu

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 2 października 2002 r., sygn. I SA/Gd 1245/02

      Z art. 116 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz.U. nr 155 poz. 1014 ze zm./ nie można wyprowadzać wniosku, że raz utworzona w budżecie rezerwa /ogólna lub celowa/ nie może być w ciągu roku zmieniona. Należy podkreślić, że z ust. 1 tego artykułu wynika swoboda w tworzeniu rezerw, które mogą, ale nie muszą być wprowadzone do uchwały budżetowej.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 14 sierpnia 2002 r., sygn. I SA/Gd 348/02

      Stosowanie ulg podatkowych należy do kompetencji przewodniczącego zarządu jednostki samorządu terytorialnego, tym samym Rada Miasta i Gminy M. rażąco naruszyła przepis art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999-2002 /Dz.U. nr 150 poz. 983 ze zm./, wprowadzając w drodze uchwały ulgi podatkowe.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 12 lipca 2002 r., sygn. I SA/Lu 525/02

      1. Wniosek komisji rewizyjnej "sam w sobie" nie podlega głosowaniu, a jedynie ma służyć wzbogaceniu obrazu i poszerzeniu wiedzy rady gminy o stopniu wykonania jej własnego budżetu. 2. Sformułowanie zawarte w art. 28b ust. 1a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /t.j. Dz.U. 2001 nr 142 poz. 1591 ze zm./: "w sprawie absolutorium" wskazuje, iż bezwzględna większość ustawowego składu rady

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 10 lipca 2002 r. sygn . III RN 135/01

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 12 czerwca 2002 r., sygn. III SA 548/02

      Fakt, że wprowadzeniu szczególnej subwencji, o której mowa w art. 14 ust. 13a ustawy z dnia 16 października 1991 r. o ochronie przyrody /Dz.U. nr 114 poz. 492 ze zm./ nie towarzyszyła odpowiednia zmiana i uzupełnienie art. 24 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999-2001 /Dz.U. nr 150 poz. 983 ze zm./, zawierającego regulację dotyczącą części rekompensującej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 10 kwietnia 2002 r., sygn. II SA 3126/01

      Zgodnie z art. 61 Konstytucji RP, obywatel na prawo do uzyskiwania informacji o działalności organów władzy publicznej oraz osób pełniących służbę publiczną. Prawo to obejmuje również uzyskiwanie informacji o działalności organów samorządu gospodarczego i zawodowego a także innych osób oraz jednostek organizacyjnych w jakim wykonują one zadania władzy publicznej i gospodarują mieniem komunalnym lub

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 13 marca 2002 r., sygn. I SA/Lu 24/02

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 1 lutego 2002 r., sygn. III SA 3132/01

      Wznoszenie pomników nie jest zadaniem własnym gminy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 14 stycznia 2002 r., sygn. I SA/Po 1606/01

      Nieudzielenie absolutorium z przyczyn innych niż z tytułu wykonania budżetu stanowi istotne naruszenie art. 12 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym /t.j. Dz.U. 2001 nr 142 poz. 1592/ oraz art. 136 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz.U. nr 155 poz. 1014 ze zm./.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 10 stycznia 2002 r., sygn. I SA/Po 1917/01

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00