Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 14 sierpnia 2002 r., sygn. I SA/Gd 348/02

Stosowanie ulg podatkowych należy do kompetencji przewodniczącego zarządu jednostki samorządu terytorialnego, tym samym Rada Miasta i Gminy M. rażąco naruszyła przepis art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999-2002 /Dz.U. nr 150 poz. 983 ze zm./, wprowadzając w drodze uchwały ulgi podatkowe.

 

Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi Rady Miasta i Gminy M. na uchwałę nr 47/2002 Regionalnej Izby Obrachunkowej w G. z dnia 17 stycznia 2002 r. w przedmiocie stwierdzenia nieważności par. 3-11 uchwały nr 115/III/2001 Rady Miasta i Gminy M. z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości - oddala skargę.


UZASADNIENIE

W dniu 28 grudnia 2001 r. Rada Miasta i Gminy M. podjęła - na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /t.j. Dz.U. 1996 nr 13 poz. 74 ze zm./ oraz art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz.U. nr 9 poz. 31 ze zm./ - uchwałę nr 115/III/2001 w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości.

W par. 1 i par. 2 uchwały Rada zwolniła od podatku nieruchomości będące we władaniu niektórych podmiotów, natomiast w par. 3 wprowadziła ulgę w podatku od nieruchomości, na których dokonano inwestycji powodujących powstanie nowych miejsc pracy /nie dotyczy działalności handlowej/.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00