Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 sierpnia 2003 r., sygn. I SA/Po 1638/03

      Tworzenie rezerwy celowej na etapie wykonywania budżetu miasta jest niezgodne z art. 116 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz.U. nr 155 poz. 1014 ze zm./.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 25 kwietnia 2003 r., sygn. I SA/Po 444/03

      1. Sąd przy rozpatrywaniu skargi na rozstrzygnięcie nadzorcze regionalnej izby obrachunkowej nie jest skrępowany ani sposobem sformułowania skargi, ani użytymi w niej argumentami i wnioskami. Granice rozpoznania skargi są zatem z jednej strony wyznaczone przez kryterium legalności rozstrzygnięcia nadzorczego, z drugiej natomiast strony przez zasadę reformationis in peius, by w wyniku wydania wyroku

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 21 marca 2003 r., sygn. I SA/Po 3096/02

      1. Ze względu na ideę funduszy celowych, w tym funduszu ochrony środowiska, określoną w ustawie o jego powołaniu, należy mieć na uwadze, że gospodarowanie środkami funduszu jest prowadzone substytucyjnie, obok gospodarki typu budżetowego. Powstanie nadwyżki zasobów funduszu celowego nie stwarza podstaw do wykorzystywania zgromadzonych środków na finansowanie zadań objętych budżetem, mimo że decyzje

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 22 października 2002 r., sygn. I SA/Po 1930/02

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 14 stycznia 2002 r., sygn. I SA/Po 1606/01

      Nieudzielenie absolutorium z przyczyn innych niż z tytułu wykonania budżetu stanowi istotne naruszenie art. 12 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym /t.j. Dz.U. 2001 nr 142 poz. 1592/ oraz art. 136 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz.U. nr 155 poz. 1014 ze zm./.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 10 stycznia 2002 r., sygn. I SA/Po 1917/01

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 kwietnia 2000 r., sygn. II SA/Po 1307-1309/99

      Potrzeby Regionalnego Stowarzyszenia na rzecz Zrównoważonego Rozwoju, niezależnie od celów statutowych dla jakich zostało ono utworzone, w żadnym wypadku nie mogą być zaspokojone z środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, które to środki służą realizacji przez uprawnione do tego podmioty określonych, konkretnych działań proekologicznych i zasad zrównoważonego rozwoju.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 18 marca 1999 r., sygn. II SA/Po 1234/98

      Wierzytelności gminy jako strony stosunków cywilnoprawnych, wynikające z zawartych przez nią z określonymi podmiotami umów cywilnoprawnych, nie mogą być utożsamiane z wierzytelnościami jednostek organizacyjnych gminy, o których mowa w art. 17 ust. 3 ustawy - Prawo budżetowe /Dz.U. 1993 nr 72 poz. 344 ze zm./.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 9 września 1998 r., sygn. I SA/Po 1071/98

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 13 listopada 1997 r., sygn. I SA/Po 889/97

      Nie powinna mieć formy zakładu budżetowego ta komunalna jednostka organizacyjna ze sfery kultury, która nie prowadzi działalności gospodarczej, pokrywającej koszty z dochodów własnych. Dla tego rodzaju jednostek kulturalnych pozostawiona jest przede wszystkim forma komunalnej jednostki budżetowej, której dochody i wydatki w całości mieszczą się w budżecie gminy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 29 grudnia 1994 r., sygn. SA/Po 2616/94

      1. Pogląd Zarządu Miasta co do ilości oraz wysokości rat6 podatku, wyrażony w decyzji wydanej na podstawie art. 10 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o finansowaniu gmin /Dz.U. nr 129 poz. 600/ jest wiążący dla Urzędu Skarbowego, prowadzącego postępowanie na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 19 grudnia 1980 r. o zobowiązaniach podatkowych /Dz.U. 1993 nr 108 poz. 486 ze zm./. 2. Pouczenie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 21 czerwca 1994 r., sygn. SA/Po 2832/93

      1. Uchwały budżetowe rad gmin są aktami prawa miejscowego, normami generalnymi i abstrakcyjnymi, przepisami powszechnie obowiązującymi na danym terenie. 2. Pomimo utraty formalnej mocy prawnej uchwały budżetowej rady gminy - sąd administracyjny nie tylko może, ale powinien rozstrzygać merytorycznie o legalności zaskarżonej uchwały budżetowej, ewentualnie orzekając po okresie obowiązywania o niezgodności

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 2 grudnia 1993 r., sygn. SA/Po 1837/93

      Przekazywanie przez urzędy skarbowe tzw. udziałów gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa - art. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 1990 r. o dochodach gmin i zasadach ich subwencjonowania w latach 1991 - 1992 oraz o zmianie ustawy o samorządzie terytorialnym /Dz.U. nr 89 poz. 518 ze zm./ nie nosi charakteru decyzji administracyjnej, lecz stanowi czynność materialno-techniczną.

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00