Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 4 grudnia 2003 r., sygn. II SA/Gd 4067/01

      Granice ingerencji prawodawczej w prawo własności w Konstytucji RP wyznacza przede wszystkim art. 31 ust. 3, który stanowi, m.in. że ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw mogą być ustanawiane tylko wtedy, gdy są konieczne w demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku publicznego, bądź dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności publicznej, albo wolności

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 marca 2003 r., sygn. II SA/Gd 1529/02

      Jak wynika z art. 61 ust. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej oraz art. 11b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym /Dz.U. 2001 nr 142 poz. 1591 ze zm./ i art. 3 ust. 1 pkt 3 i art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej /Dz.U. nr 112 poz. 1198/ prawo wstępu na obrady rady gminy nie może być ograniczone ze względu na ochronę porządku publicznego. W związku z

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 14 czerwca 2000 r., sygn. II SA/Gd 1009/98

      Z konstytucyjnej zasady równego traktowania obywateli nie można bowiem wywodzić akceptacji bezprawnego działania z tej przyczyny, iż inni obywatele naruszający podobnie prawo nie spotykają się ze stosownymi do naruszenia sankcjami.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 24 lipca 1998 r., sygn. I SA/Gd 1604/96

      Zgodnie z zasadą in dubio pro tributario, stosowaną w myśl art. 6 i art. 7 przepisów konstytucyjnych obowiązujących w 1994 r., wątpliwości dotyczące wykładni przepisów podatkowych nie powinny być interpretowane na niekorzyść podatnika.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 17 lutego 1994 r., sygn. SA/Gd 1697/93

      1. Nieudzielenie absolutorium zarządowi gminy może być wyłącznie następstwem negatywnej oceny działalności finansowej /budżetowej/ i poprzedzać je musi uchwała o nieprzyjęciu sprawozdania finansowego /w całości lub w znacznej części/ za dany rok. 2. Absolutorium dotyczy jedynie wykonania budżetu, nie odnosi się do całokształtu działalności zarządu. Na budżetowo-prawny charakter absolutorium - w odniesieniu

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 18 stycznia 1994 r., sygn. SA/Gd 1114/93

      Prawo do używania imienia i nazwiska w brzmieniu ojczystym jest konstytucyjnie chronionym prawem każdego obywatela /art. 1 i 67 ust. 1 i 2 Konstytucji RP - przepisy utrzymane w mocy przez Ustawę konstytucyjną z dnia 17 października 1992 r. - Dz.U. nr 84 poz. 426/ i jest ważnym względem w rozumieniu art. 2 ust. 1 w związku z art. 7 ustawy z dnia 15 listopada 1956 r. o zmianie imion i nazwisk /Dz.U.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 23 września 1993 r., sygn. SA/Gd 1056/93

      1. Z przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych dotyczących opłaty targowej nie wynika więc, aby stawki podatku /opłaty targowej/ mogły być różne dla odrębnych typów targowisk. Mogą być one inne przy sprzedaży z ręki, koszów, samochodu, stoiska itp. W szczególności zaś ustawa nie różnicuje targowisk na targowiska miejskie i te, które nie mają cech targowiska miejskiego i nie wyróżnia opłat targowych

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 17 lutego 1993 r., sygn. SA/Gd 1836/92

      Wprowadzenie /w uchwale rady gminy/ niedopuszczalnych rozwiązań z mocą wsteczną narusza wyrażoną w art. 1 Konstytucji zasadę państwa prawnego.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 24 kwietnia 1986 r., sygn. SA/Gd 1368/85

      Praktyczne zastosowanie zasady równości wobec prawa w postępowaniu administracyjnym oznacza, że z tego samego stanu faktycznego i prawnego wynikają dla różnych osób takie same prawa i obowiązki. Za niedopuszczalne z punktu widzenia przytoczonej zasady należy uznać wybiórcze stosowanie rygorów prawa w stosunku do niektórych tylko osób, bez jednoczesnego ich zastosowania w stosunku do pozostałych osób

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 19 lutego 1986 r., sygn. SA/Gd 144-145/86

      1. Autonomia kościoła rzymsko-katolickiego sprawia, że jest on organizacją społeczną, której wraz z jednostkami organizacyjnymi nie można wprawdzie zaliczyć do organizacji ludu pracującego, o których mowa w art. 84 ust. 2 Konstytucji PRL /stanowisko takie zajął Sąd Najwyższy w uchwale 7 sędziów z dnia 19 grudnia 1959 r. 1 CO 42/59 - OSNCiK 1960 poz. 33/, lecz jego prawo - prawo kanoniczne, może być

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00