Regulamin organizacyjny
Wydawanie regulaminu organizacyjnego dla danego zakładu pracy nie jest ściśle uregulowane przepisami rangi ustawowej. Jednak przepisy takiego aktu wiążą strony podobnie jak przepisy regulaminu pracy czy wynagradzania.
Wydawanie regulaminu organizacyjnego dla danego zakładu pracy nie jest ściśle uregulowane przepisami rangi ustawowej. Jednak przepisy takiego aktu wiążą strony podobnie jak przepisy regulaminu pracy czy wynagradzania.
Pracodawcy, którzy mają rozbudowaną strukturę organizacyjną, „produkują” dużą liczbę rozmaitych dokumentów. Konieczne staje się wówczas wydanie specjalnego aktu wewnątrzzakładowego, ustalającego reguły przyjmowania i wydawania korespondencji wewnętrznej.
Liczba konfliktów związanych z monitorowaniem pracowników stale wzrasta. Rozwój nowoczesnych technologii umożliwia kontrolowanie zachowań personelu praktycznie w każdym miejscu pracy. Śledzenie internetowych poczynań pracowników, sprawdzanie poczty elektronicznej, czy obserwacja za pomocą kamer, to tylko niektóre ze stosowanych środków. Czy takie działania są zawsze zgodne z prawem? Pokusa pozyskania
Firmy nieprowadzące ksiąg rachunkowych, lecz tylko ewidencje podatkowe (pkpir, ryczałt ewidencjonowany, karta podatkowa) mają utrudnioną możliwość monitorowania swoich należności i zobowiązań.
Od kilku lat coraz większą popularność zdobywają w Polsce certyfikaty zarządzania jakością. Ważne są nie tylko dla klientów firmy, ale także dla jej partnerów handlowych. Jeszcze większego znaczenia nabrały tego typu certyfikaty po przystąpieniu Polski do UE. Kto zatem może liczyć na dodatkowe korzyści z ich posiadania?
Pracodawca może wybrać odpowiedni dla specyfiki jego zakładu system czasu pracy. Aby wybór ten był prawnie skuteczny, należy zachować wymagania formalne. W przeciwnym wypadku inspektor pracy bądź sąd pracy mogą przyjąć, że w przedsiębiorstwie obowiązuje system podstawowy i zobowiązać pracodawcę do naliczania wynagrodzeń na podstawie zasad tego systemu.