Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • comment
      Artykuł

      Algorytmy pomocne dla HR. Ale wymagają nadzoru

      Dr Maciej Chakowski: Firmy korzystają z aplikacji lub programów np. przy premiowaniu lub doborze do zwolnień. Niewiele z nich skupia się na skutkach stosowania takich rozwiązań i odpowiedzialności za ewentualne nieprawidłowości

    • comment
      Artykuł

      Firmy muszą szybko nauczyć się chronić sygnalistów

      Jedynie połowa instytucji publicznych oraz firm z sektora prywatnego posiada wewnętrzne kanały do zgłaszania nieprawidłowości. Co gorsza, przyjęte rozwiązania nie chronią odpowiednio tożsamości pracowników

    • comment
      Artykuł

      Ocena okresowa jako uzasadnienie zwolnienia

      Zwolnienie wywołuje u pracownika stres, zaniżenie samooceny, poczucie zagrożenia. Pracodawca powinien opracować procedury offboardingowe, które łagodzą rozstania z pracownikiem. Ocena okresowa może stanowić uzasadnienie zwolnienia. Dobrze jest również przedstawić pracownikowi jego mocne strony.

    • comment
      Artykuł

      Ocenić dobrze urzędnika

      Do 10 października 2007 r. jednostki samorządu terytorialnego były zobowiązane dokonać ocen kwalifikacyjnych swoich pracowników. Ocena dotyczyła wszystkich pracowników, w tym także kadry kierowniczej urzędów. Zasady oceniania zostały zawarte w rozporządzeniu Rady Ministrów z 13 marca 2007 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych. Praktyka pokazuje jednak

    • comment
      Artykuł

      Regulamin przeprowadzania ocen pracowników

      Każdy pracodawca powinien - we własnym interesie - co pewien czas oceniać pracę swojego personelu. System oceniania pracowników zależy od danego pracodawcy, ale powinien być w miarę jasno i precyzyjnie określony.

    • comment
      Artykuł

      Płace po ocenie

      Trudno znaleźć zarząd, który nie zgodzi się ze stwierdzeniem, że próbuje najlepiej wynagradzać swoich najlepszych pracowników. I o ile na to pytanie odpowiedź na ogół będzie jednoznaczna, o tyle na pytanie, jak w praktyce wygląda nagradzanie najlepszych, odpowiedzi mogą być różne. Odmienny może być sposób wyłaniania najlepszych pracowników, jak i metoda nagradzania wyników ich pracy.

    • comment
      Artykuł

      Roczna ocena pracowników

      http://management.about.com/cs/peoplemanagement

    • comment
      Artykuł

      Pułapki i błędy w procesie oceny pracowników

      Mało jest czynników, które tak bardzo szkodzą efektywności zatrudnionych w przedsiębiorstwie osób, jak niewłaściwie prowadzony system ocen okresowych. Co zrobić, aby oceniać rzetelnie i skutecznie? Odpowiedź jest (pozornie) prosta: unikać błędów w ocenianiu. Warto więc wiedzieć, jakie błędy mogą się nam przydarzyć najczęściej.

    • comment
      Artykuł

      OCENY OKRESOWE W PRAKTYCE

      W procesie wdrażania systemu ocen pracowniczych warto zadbać nie tylko o szkolenia dla osób oceniających, ale także o szeroką akcję informacyjną dla pracowników.

    • comment
      Artykuł

      JAKI POWINIEN BYĆ IDEALNY PRACOWNIK

      Około jednej trzeciej przedsiębiorców (27%) przeprowadza u siebie badania opinii i postaw pracowników, a 52% spośród nich twierdzi, że wykorzystuje je potem do kształtowania polityki personalnej.

    • comment
      Artykuł
    • comment
      Artykuł

      Jak uniknąć błędów w procesie oceny pracowników

      Co zrobić, aby oceniać rzetelnie i skutecznie? Odpowiedź jest (pozornie) prosta: unikać błędów w ocenianiu. Warto więc wiedzieć, jakie błędy mogą się nam przydarzać najczęściej. W pierwszym odcinku tego artykułu scharakteryzowaliśmy najczęstsze błędy popełniane w trakcie przygotowywania i wdrażania systemu ocen pracowników. Tym razem rozważymy kroki, jakie należy podjąć, aby zminimalizować niebezpieczeństwo

    • comment
      Porada
    • comment
      Porada
    • comment
      Artykuł

      Konsekwencje negatywnej oceny rocznej

      Koniec roku to okres, w którym w firmach często przeprowadza się oceny okresowe. Ich celem jest m.in. poprawa efektywności i jakości pracy poprzez jasne zdefiniowanie zasad pracy, jej ocenę i wyznaczanie celów. Są jednak pracownicy, którzy otrzymują bardzo niskie oceny, na dodatek drugi rok z rzędu. Czy jest to wystarczający powód do wręczenia im wypowiedzenia?

    • comment
      Artykuł

      OCENA PRACOWNIKA PRZEZ PRACODAWCĘ

      w ocena kandydata na dane stanowisko pracy w ocena kwalifikacji i wpływ tej oceny na kształtowanie wynagrodzenia za pracę w sposób formułowania oceny a naruszenie dóbr osobistych Oceny dokonuje się zarówno przed nawiązaniem stosunku pracy (ocena kandydatów na pracowników), jak i w trakcie wykonywania pracy. Taka ocena może mieć decydujące znaczenie np. przy ustalaniu wynagrodzenia, a nawet może mieć

    • comment
      Artykuł

      OCENA OKRESOWA PRACOWNIKA - ZALETY I WADY

      Oceny pracownicze są obecnie w zakładach pracy standardem. Zdarzają się sytuacje, że źle przeprowadzona ocena przynosi szkodę zarówno pracownikowi, jak i pracodawcy.

    • comment
      Artykuł

      KRYTERIA OCENY OKRESOWEJ PRACOWNIKA

      Ocena pracownika musi zostać przeprowadzona w sposób rzetelny i obiektywny. W przeciwnym wypadku pracodawca naraża się na dotkliwe konsekwencje.

    • comment
      Artykuł

      OCENIANIE PRACOWNIKÓW - ASPEKTY PRAWNE

      Pozytywna ocena pracownika może być podstawą do jego awansu, ocena negatywna - do zwolnienia. Ocena przeprowadzona nieprawidłowo natomiast powoduje odpowiedzialność pracodawcy.

    • comment
      Artykuł

      Ocena pracy w zgodzie z prawem

      Pracodawca, czy stosuje prostszy system ocen pracowników oparty na efektach pracy, czy też bardziej zaawansowany system ocen oparty na kompetencjach, zawsze musi pamiętać, aby oceniając pracownika nie naruszał obowiązującego prawa.

    • comment
      Artykuł

      Jak zarządzać personelem

      Istotny wpływ na rozwój i pozycję firmy ma jej kultura organizacyjna. To, czy firma odnosi sukcesy i jak jest postrzegana na rynku, w dużej mierze zależy od jakości pracy jej pracowników, co z kolei wiąże się niewątpliwie ze sposobem zarządzania personelem. Jak się okazuje, nie bez znaczenia jest to, jacy ludzie pracują w firmie, jakie mają kwalifikacje, co stanowi dla nich motywację do pracy. Bez

    • comment
      Artykuł

      Człowiek człowiekowi katem (3)

      Gdy mobbing już wystąpi, ofiara bywa wobec niego całkowicie bezradna. Rzadko liczyć może na pomoc współpracowników. Możliwości działań prawnych są również mocno ograniczone. Nie istnieje żaden przepis regulujący w sposób bezpośredni problem szykanowania psychicznego w miejscu pracy i w związku z nią. Czy należy więc uznać, że zapobieganie zachowaniom mobbingowym miałoby polegać wyłącznie na stworzeniu

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00