Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 18 grudnia 2012 r., sygn. KIO 2739/12
Postępowanie o udzielenie zamówienia ma jednak charakter sformalizowany, co w szczególności przejawia się w ocenie spełniania warunków udziału w postępowaniu.
Postępowanie o udzielenie zamówienia ma jednak charakter sformalizowany, co w szczególności przejawia się w ocenie spełniania warunków udziału w postępowaniu.
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz. U. z 2007 r., Nr 143, poz.1002) kształtuje wymóg pojemności zbiornika wody w zakresie od 2000 do 2500 dm3 (pkt 4.3.2. załącznika nr
Izba ustaliła, iż istotnie brak jest definicji legalnej „świadectwa bezpieczeństwa pracy'. Brak pojęcia „świadectwo bezpieczeństwa pracy', a tym samym określenia zakresu tego dokumentu, żądanego bezwzględnie przez Zamawiającego, powoduje iż każdy przedłożony dokument, dotyczący aspektów bezpieczeństwa np. poprzez przywołane normy, znajdujący się w obiegu gospodarczym może być potraktowany jako dokument
Zamawiający dokonując czynności badania i oceny ofert powinien oprzeć się na (...) warunkach określonych w treści ogłoszenia oraz postanowieniach SIWZ.
Brak potwierdzenia się zarzutu naruszenia art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy w odniesieniu do oferty firmy Roche również nie potwierdza naruszenia przez Zamawiającego zasady równego traktowania wykonawców w trakcie oceny ofert.
1. Usługi telefonii komórkowej i zakup aparatów telefonicznych nie stanowią nierozłącznej całości użytkowej. Nie ma podstaw do połączenia usług telekomunikacyjnych z zakupem telefonów w jednym postępowaniu z udziałem jedynie wąskiej grupy wykonawców posiadających umowy z MON, skoro Zamawiający utrzymuje, że wszelkie usługi telekomunikacyjne na rzecz wojska podlegają tej procedurze. 2. Naruszenie przepisów
O ile zamawiający nie zawarł w SIWZ wyraźnego wymogu, że każdy z wykonawców występujących wspólnie ma oddzielnie wnieść wadium, złożenie gwarancji zapłaty wadium wystawionej na rzecz jednego z członków konsorcjum jest wystarczającym zabezpieczeniem oferty tego konsorcjum.
Przystępujący zaoferował w swojej ofercie pojazd o wysokości mieszczącej się w maksymalnej granicy określonej przez Zamawiającego w SIWZ, natomiast inna wysokość pojazdu, wynikająca ze świadectwa dopuszczenia, nie mogła być podstawą odrzucenia oferty Przystępującego wobec jego wyjaśnień. Zainstalowanie przewidzianej dla pojazdu belki świetlnej na niższej wysokości nie stanowi o zmianie ani materiału
Zarzut dotyczący żądania posiadania minimum jednego punktu serwisowego na terenie Polski w zakresie serwisu nadwozia jest uzasadniony. Brzmienie sformułowania zamieszczonego w siwz, niezależnie od faktu, że ogranicza udział wykonawców w postępowaniu, nie zabezpieczy Zamawiającego przed ewentualnymi utrudnieniami w wykonywaniu usług serwisowych (po zakończonym okresie gwarancji). Na rynku europejskim
Firmy tworzące Konsorcja są osobnymi przedsiębiorcami, posiadającymi osobowość prawną i żadna z tych firm nie jest członkiem innego Konsorcjum, które złożyły wniosek w tym postępowaniu. Samo powiązanie kapitałowe spółek tworzących konsorcja nie uniemożliwia ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego, nie stanowi samo przez się naruszenia zasad określonych w art. 7 Pzp zachowania uczciwej konkurencji
Posiadanie interesu prawnego warunkuje możliwość korzystania ze środków ochrony prawnej. Przepis art. 179 ust. 1 ustawy Pzp stanowi, iż należy wykazać interes prawny w uzyskaniu zamówienia, który doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy. Zatem istnienie interesu prawnego musi być oceniane w konkretnym postępowaniu, zaś zaistnienie uszczerbku czy też
1. Art. 111 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1971 r., Nr 27, poz. 252 z późn. zm.), zwaną dalej ' k.c.' stanowi, iż 'termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia'. Zgodnie z powyższym przepisem termin oznaczony w dniach kończy się o północy z upływem ostatniego dnia. Tak więc nie jest możliwe jego ograniczenie poprzez wskazanie godziny upływu terminu
Sposób zakwalifikowania wyrobu [klasyfikacja statystyczna] na etapie planowania nie jest wiążący dla wykonawców składających oferty, gdyż to na producentach lub usługodawcach spoczywa obowiązek właściwego zaklasyfikowania określonego wyrobu lub usługi. Nawet informacje udzielone przez jednostki służby statystyki publicznej nie mają charakteru wiążącego i nie są skierowane na wywołanie określonych skutków
1. Dotychczas [przed nowelizacją z dnia 13 kwietnia 2007 r.], podstawą faktyczną zastosowania artykułu [26 Pzp] było przedłożenie dokumentów zawierających błędy. Sformułowanie 'dokumenty zawierające błędy' odnoszono, przede wszystkim, do braków formalnych dokumentów np. dokument nieaktualny, złożony w niewłaściwej formie, bez poświadczenia za zgodność z oryginałem. Uzupełnienie dokumentu, z którego
Dokument złożony w ofercie wstępnej przez IMPEL nie zawiera treści [tzn. propozycji usprawnienia oraz zastosowania rozwiązań innowacyjnych w tym technicznych w istniejącym modelu ochrony] wymaganej przez Zamawiającego, wskazuje jedynie metodologię dojścia do rozwiązań usprawniających jego model ochrony. Zamawiający wymagał przedłożenia przez wykonawców propozycji w tym zakresie, które zgodnie z treścią
Zespół Arbitrów zawraca uwagę na treść art. 140 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym zakres świadczenia wykonawcy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie, zatem wykonawca nie powinien polemizować z zamawiającym w zakresie konieczności podania wyposażenia kabiny kierowcy w swojej ofercie, lecz zamieścić je w ofercie.