USTAWA z dnia 15 marca 1933 r. o zbiórkach publicznych
Nie podlegają przepisom kodeksu postępowania administracyjnego, a tym samym - zaskarżeniu do sądu administracyjnego z powodu niezgodności z prawem, decyzje dotyczące uznania poborowego lub żołnierza za jedynego żywiciela rodziny, wydane na podstawie ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony PRL /t.j. Dz.U. 1979 nr 18 poz. 111/.
1. Zaniedbanie organu administracji państwowej w kwestii ustosunkowania się do istotnych różnic w opiniach biegłych powołanych w sprawie, zaniechanie skonfrontowania tych rozbieżnych opinii w toku postępowania administracyjnego, w związku z czym uzasadnienie decyzji nie wyjaśnia tych kwestii, stanowi istotne naruszenie przepisów postępowania administracyjnego mające wpływ na wynik sprawy. 2. Postępowanie
Przepisy ustawy z dnia 29 marca 1962 r. o drogach publicznych /Dz.U. nr 20 poz. 90 ze zm./, jak również przepisy rozporządzenia Ministrów Komunikacji i Gospodarki Komunalnej z dnia 8 lutego 1963 r. w sprawie ochrony dróg publicznych i technicznych urządzeń drogowych /Dz.U. nr 8 poz. 48/ nie dają organowi administracji podstaw do ograniczenia uprawnień właściciela nieruchomości do postawienia na tej
Decyzje administracyjne rozstrzygające spór o należność z tytułu abonamentu telefonicznego podlegają właściwości Naczelnego Sądu Administracyjnego.
1. Jeżeli postępowanie wywłaszczeniowe obejmuje tylko część nieruchomości, przy czym część pozostawiona właścicielowi nie będzie się nadawała do racjonalnego wykorzystania na cele dotychczasowe, na żądanie właściciela organ wywłaszczeniowy jest obowiązany objąć wywłaszczeniem całą nieruchomość. 2. O wysokości odszkodowania za wywłaszczenie decyduje wartość nieruchomości w dniu wywłaszczenia. W okresie
Instrukcja ministra nie może stanowić podstawy kontroli legalności decyzji administracyjnej.
Podstawy prawnej decyzji administracyjnej w zakresie reglamentacji działalności gospodarczej nie mogą stanowić wytyczne ministra.
Jeżeli pozwolenie na budowę zostało wydane przed wejściem w życie ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r. a decyzję o wstrzymaniu budowy organ administracji podjął po dniu 31 sierpnia 1981 r. to decyzja ta jest zaskarżalna do Naczelnego Sądu Administracyjnego ze względu na inną podstawę materialnoprawną.
Decyzja Komisji Odwoławczej przy Urzędzie Patentowym PRL odmawiająca wznowienia postępowania w sprawie o uznanie projektu za projekt racjonalizatorski nie podlega rozpoznaniu przez Naczelny Sąd Administracyjny.
Przewidziana w ustawie - Karta nauczyciela i przepisach wykonawczych ocena pracy nauczyciela mianowanego nie jest decyzją w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego i nie podlega kontroli Naczelnego Sądu Administracyjnego.
1. Tak zwana samoistna uchwała Rady Ministrów, tzn. uchwała wydana bez upoważnienia zawartego w ustawie lub dekrecie z mocą ustawy, nie może stanowić podstawy prawnej do wydania przez organ administracji państwowej decyzji nakładającej określone obowiązki na spółdzielnie; nie może również stanowić podstawy prawnej do wydania przez organ administracji państwowej decyzji nakładającej obowiązki na osoby
1. Jeżeli osoby ubiegające się o nabycie gruntów z Państwowego Funduszu Ziemi odpowiadają tej samej kolejności pierwszeństwa lub nie spełniają warunków określających kolejność pierwszeństwa ustalonego w par. 12 ust. 2 zarządzenia Ministra Rolnictwa z dnia 25 lipca 1979 r. w sprawie cen, warunków i trybu sprzedaży państwowych nieruchomości rolnych /M.P. nr 19 poz. 114/, przy ustalaniu kandydata na nabywcę