Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 9 listopada 2011 r., sygn. I FSK 1389/10

      Postępowanie kontrolne w rozumieniu ustawy o kontroli skarbowej jest pojęciem szerszym niż kontrola podatkowa, którą zgodnie z art. 13 ust. 3 ustawy o kontroli skarbowej może przeprowadzić organ kontroli skarbowej w ramach prowadzonego postępowania kontrolnego. Oznacza to, że organ ponownie rozpoznający może i powinien prowadzić czynności dodatkowe w celu wyczerpującego ustalenia stanu faktycznego

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 4 listopada 2011 r., sygn. I FSK 257/11

      O każdym przypadku niezakończenia kontroli w terminie wskazanym w upoważnieniu, kontrolujący obowiązany jest zawiadomić kontrolowanego, podając przyczyny przedłużenia terminu zakończenia kontroli i wskazując nowy termin jej zakończenia. Dokumenty dotyczące czynności kontrolnych dokonanych po upływie tego terminu nie stanowią dowodu w postępowaniu podatkowym, chyba że został wskazany nowy termin zakończenia

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok TK z dnia 18 października 2011 r., sygn. SK 2/10

      Zobowiązania podatkowe (zasady naliczania odsetek za zwłokę)

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 21 września 2011 r., sygn. II FSK 614/10

      Brzmienie cytowanego art. 31 ust. 1 u.k.s. jest jednoznaczne i nie pozostawia wątpliwości co do niemożności stosowania w postępowaniu kontrolnym przepisu art. 54 Ordynacji podatkowej. Wskazany przepis jest zgodny z Konstytucyją. Przepis art. 31 ust. 1 u.k.s. miał zastosowanie do wszystkich podatników pozostających w tej samej sytuacji faktycznej.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 15 lipca 2011 r., sygn. I FSK 895/11

      Po przeprowadzeniu postępowania kontrolnego urząd kontroli skarbowej może wydać decyzję określającą wysokość zobowiązania w VAT.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 15 lipca 2011 r., sygn. I FSK 894/11

      Po przeprowadzeniu postępowania kontrolnego urząd kontroli skarbowej może wydać decyzję określającą wysokość zobowiązania w VAT.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 15 lipca 2011 r., sygn. I FSK 849/11

      Po przeprowadzeniu postępowania kontrolnego urząd kontroli skarbowej może wydać decyzję określającą wysokość zobowiązania w VAT.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 czerwca 2011 r., sygn. I FSK 940/10

      Naruszenie art. 141 § 1 P.p.s.a. może stanowić samodzielną podstawę kasacyjną, w przypadku gdy sąd I instancji w uzasadnieniu wyroku nie ustosunkował się do istotnego ze względu na wynik postępowania zarzutu strony skarżącej. Taki charakter może mieć np. zarzut naruszenia przepisów o właściwości.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 27 maja 2011 r., sygn. II FSK 158/10

      Konsekwencją przyjęcia przez ustawodawcę zasady, że to właściwe organy podatkowe są wierzycielami obowiązków wynikających z decyzji wydawanych przez organy kontroli skarbowej, jest nie tylko przypisana tym organom w art. 25 ust. 2 u.k.s. kompetencja do nadawania tym decyzjom rygoru natychmiastowej wykonalności, ale i przyznanie tym organom właściwości do m. in. prowadzenia postępowań zabezpieczających

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 12 maja 2011 r., sygn. II FSK 2223/09

      Nie do zaakceptowania jest pogląd, że sam fakt używania przez świadków czy podejrzanych na określenie wykonania usług wyrażeń niejasnych, czy prawdopodobnych, niestanowczych, istnienia wątpliwości dotyczących osób wystawiających i podpisujących faktury, mogą świadczyć o niewykonaniu usług i wystawianiu tylko samych "pustych faktur", skoro tak jednoznaczne wnioski nie wynikają z przeprowadzonych dowodów

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 29 kwietnia 2011 r., sygn. II FSK 2166/09

      Kontrola podatkowa może być prowadzona w ramach postępowania kontrolnego , czyli jest wyodrębnionym elementem tegoż postępowania , a postępowanie kontrolne po jego wszczęciu może przekształcić się w kontrole podatkową.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 22 kwietnia 2011 r., sygn. II FSK 2158/09

      Skoro dotychczasowy inspektor nie mógł dalej prowadzić czynności kontrolnych w związku z podjęciem pracy w innym wydziale, to w konkretnej sprawie została spełniona przesłanka uzasadnionego przypadku do dokonania przez Dyrektora UKS zmiany inspektora prowadzącego czynności kontrolne w rozumieniu art. 11 ust. 2 pkt 4 u.k.s. Postanowieniem o zmianie osoby prowadzącej czynności kontrolne nie zostały zmienione

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 12 kwietnia 2011 r., sygn. I FSK 381/10

      Decyzja dotycząca podatku od towarów i usług jest więc decyzją określającą, a nie ustalającą zobowiązanie podatkowe, nie ma więc do niej zastosowania 3-letni termin przedawnienia określony w art. 68 § 1 Ordynacji podatkowej.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 1 kwietnia 2011 r., sygn. II FSK 2032/09

      Kontrolujący nie muszą mieć kolejnych upoważnień do kontroli w kilku postępowaniach, jeśli biorą udział w całym procesie kontroli podatnika.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 9 marca 2011 r., sygn. I FSK 360/10

      Awans jednego z pracowników urzędu kontroli skarbowej na wyższe stanowisko służbowe, w konsekwencji zmiana numeru legitymacji służbowej nie miała jakiegokolwiek wpływu na prawidłowość przeprowadzonego postępowania kontrolnego.

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00